-
هر چیزی که باید در مورد تبلیغات همسان بدانیم
سهشنبه 18 دی 1397 10:24
تبلیغات همسان یا Native Advertising یکی از روشهایی است که بابت انتشار آن در دیگر سایتها و به ازای هر کلیک (PPC) هزینه میشود، به مطالب سایت یا حتی عناوین و موضوعات سایت شباهت دارد، آگاهی از برند را افزایش میدهد و البته با دیگر تبلیغات بنری متفاوت است. طبق نتایجی که از طریق روشهای بازاریابی عصبی و تحلیل CTR ها...
-
معرفی 6 گام اثربخش در پرسونال برندینگ
دوشنبه 17 دی 1397 11:38
پرسونال برندینگ چیست؟ پیش از این با مفهوم برند در کسب و کار آشنا شدید. برند در واقع مجموع احساساتی است که مشتری از داشتن هر گونه تعامل با کسب و کار شما دارد. در همین راستا لازم است افراد متخصص با مهارتهای مختلف در کسب و کارها، خود را در معرض دیده شدن قرار دهند. پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی، همان ارزش و تصویری...
-
ایمیل مارکتینگ را بهتر بشناسیم
چهارشنبه 12 دی 1397 16:20
معمولا هر وقت صحبت از ایمیل مارکتینگ میشود یاد ایمیلهای اسپم و تلاشمان برای پاک کردن حجمی زیادی از آنها می افتیم اما این لزوما نگاه درستی نیست. در ادامه تلاش میکنیم تا ایمیل مارکتینگ را بهتر بشناسیم. از سالها قبل ایمیل یک ابزار مهم برای بازاریابی بوده است. برقراری ارتباط با افراد از طریق ایمیل، به کسبوکارهای...
-
آشنایی با 7 مدل قیمتگذاری در دیجیتال مارکتینگ
دوشنبه 10 دی 1397 11:44
پس از اینکه با انواع تبلیغات دیجیتال درونبرنامهای آشنا شدید، نوبت به آن رسیده که در مورد مدلهای قیمتگذاری در این تبلیغات و به طور کلی در دیجیتال مارکتینگ اطلاعات کسب کرده و بتوانید متناسب با هدف کمپین تبلیغاتی و نتایج مورد انتظار خود، بهینهترین مدل پرداخت را انتخاب کنید. این مدلها بر محور 3 فاکتور اصلی میزان...
-
آشنایی با روشهای بازاریابی درون برنامهای
یکشنبه 9 دی 1397 17:06
با گسترش روزافزون استفاده از تلفنهای همراه هوشمند، انتشار و نصب اپلیکیشنهای متنوع موبایل رونق بسیاری یافته است. اپلیکیشنها یکی از بسترهای تبلیغاتی مناسب در موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی هستند. تبلیغات درون برنامهای میتوانند از دو دیدگاه مورد بررسی قرار گیرند: زمانی که شما به عنوان صاحب کسب و کار و در واقع...
-
هدفگذاری دقیقتر با مدل SMART
یکشنبه 9 دی 1397 15:48
شاید بارها برای رسیدن به اهدافمان تلاش کرده باشیم اما در نهایت به نتیجه مطلوبی که به دنبال آن بودهایم، نرسیده باشیم. برای موفقیت در یک پروژه، نیاز به هدفگذاری SMART داریم. کلمه SMART مخفف Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Time-based است. یعنی اهدافی که تعیین میکنیم باید مشخص، قابل اندازهگیری، قابل...
-
استفاده از مدل 4C به جای 4P در دیجیتال مارکتینگ
شنبه 8 دی 1397 11:13
بازاریابی تنها به تبلیغات و جذب مشتری محدود نمیشود و مفهوم گستردهای دارد. باید در زمان درست، پیشنهاد درست را به افراد مناسب ارائه کنید، تا تیر شما به هدف بخورد. به مجموعهی این عوامل که در نهایت منجر به رشد کسب و کارتان خواهند شد، آمیخته بازاریابی یا Marketing Mix گفته میشود. مدل آمیخته بازاریابی 4P در سال 1960...
-
تحلیل SWOT: شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها
سهشنبه 4 دی 1397 14:14
تحلیل SWOT یک ابزار ضروری برای برنامهریزی، تدوین استراتژی و تحلیل وضعیت سازمان است. SWOT مخفف Strength، Weakness، Opportunity و Threat میباشد؛ یعنی نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها. نقاط قوت و نقاط ضعف، مسائل درونی، تحت کنترل و قابل تغییر و فرصتها و تهدیدها، مسائل بیرونی سازمان هستند که تحت کنترل ما نیستند و...
-
15 ویژگی یک لندینگ پیج یا صفحه فرود با نرخ تبدیل بالا
یکشنبه 25 آذر 1397 11:37
15 ویژگی یک لندینگ پیج یا صفحه فرود با نرخ تبدیل بالا لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و چه مزایایی دارد؟ صفحه فرود یا لندینگ پیج صفحهای است که اطلاعات ارزشمندی را به صورت خلاصه ارائه میدهد و غالباً برای یک کمپین دیجیتال خاص با یک هدف مشخص طراحی میشود. طراحی لندینگ پیج در استراتژیهای بازاریابی محتوا و بهینهسازی...
-
برنامهریزی رسانه یا خرید رسانه؟ هر دو!
دوشنبه 19 آذر 1397 10:28
برنامهریزی و خرید رسانه فرآیندی مرتبط با مذاکره، هدفگذاری، چیدمان استراتژی و خرید جایگاه تبلیغات است. برنامهریزان، اهداف کمپینها و مشتریان هدف را مشخص میکنند و خریداران رسانه برای بهینهسازی عملکرد تبلیغات در چرخه عمر کمپین تلاش میکنند. در ادامه با جزئیات بیشتر به برنامهریزی و خرید رسانه میپردازیم. برنامهریزی...
-
13 راه برای نوشتن تیترهای جذاب و پربازدید
شنبه 17 آذر 1397 10:21
نوشتن عناوین و تیترهای جذاب برای مقالات، خصوصاً در دیجیتال مارکتینگ، یکی از مهمترین بخشهای استراتژی تولید محتوا است، چرا که ممکن است اولین و تنها شانس شما برای جلب توجه مخاطب و ایجاد انگیزه در او باشد تا بر روی عنوان مقاله کلیک کند و مطلب را بخواند. عنوان یا تیتر، یکی از عوامل مهم برای تست نرخ تبدیل در صفحات فرود...
-
روابط عمومی آنلاین، ورژن جدید روابط عمومی سنتی
شنبه 17 آذر 1397 10:17
با توجه به همگانی شدن استفاده از اینترنت و رشد دیجیتال مارکتینگ ، روابط عمومی آنلاین یا Online Public Relationship به ورژن جدید روابط عمومی سنتی بدل شده است که هدفاش افزایش آگاهی از برند، تعامل با افراد، ارائه محتوا و انتقال پیام سازمان به وسیله رسانههای جدید به آنها است. البته تفاوت چشمگیری با روابط عمومی سنتی...
-
اهمیت ساخت پیلارپیج در بهینهسازی موتورهای جست و جو
یکشنبه 11 آذر 1397 13:42
الگوریتم موتورهای جست و جو در رتبهبندی وبسایتها با گذشت زمان شکل پیچیدهتری به خود گرفتهاست. همچنین، نحوهی جستجوی افراد نیز از کلمات مختصر و رسمی به سمت عبارات کاملتر با لحن عامیانه تغییر شکل یافته است. به علاوه، موتورهای جست و جو نیز نتایج بسیار دقیقتری نسبت به آنچه کاربران میخواهند ارائه میکنند. دیگر...
-
7 مرحله بازاریابی محتوا
یکشنبه 11 آذر 1397 13:42
در دنیای امروز برای حفظ مخاطبان فعلی، جذب مخاطب جدید و در نهایت تجربه نرخ ROI بالاتر، نمیتوان از اهمیت تولید محتوا غافل بود. تولید محتوا هسته اصلی کسبوکار ما است. در نگاه اول احتمالا کار سادهای به نظر میرسد اما باید بدانیم تولید محتوای ارزشمند، مداوم و مرتبط، نیازمند تخصص، دانش و زمان زیادی است؛ با تولید محتوا...
-
مزایای شگفتانگیز بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing
سهشنبه 6 آذر 1397 11:39
بازاریابی درونگرا، درونی، ، جاذبهای یا ربایشی (Inbound Marketing) در دنیای کسب و کار در واقع فرآیندی برای جذب (Attract)، ایجاد تعامل (Engage) و جلب رضایت مشتری (Delight) است. این روش در نهایت هم برای مخاطبان و هم برای سازمان ارزش آفرین است، باعث رشد سازمان شده و اعتماد افراد به کسب و کار را افزایش میدهد. استفاده در...
-
معرفی شاخصهای ارزیابی عملکرد در اینستاگرام
دوشنبه 5 آذر 1397 10:18
در مقالات قبل، با اهمیت بازاریابی در شبکههای اجتماعی و مراحل آن به عنوان یکی از اصلیترین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید. برای ارزیابی عملکرد کسب و کارتان در دیجیتال مارکتینگ، همانند دیگر بخشهای بازاریابی، شاخصههای کلیدی عملکرد یا KPI هایی وجود دارند که به کمک آنها میتوانید دریابید تا چه اندازه به اهداف...
-
5 مرحله بازاریابی در شبکههای اجتماعی
چهارشنبه 30 آبان 1397 10:32
در سالهای اخیر، دیجیتال مارکتینگ ، به یکی از روشهای رایج و موثر در بازاریابی تبدیل شده است. در گذشته، بازاریابی آنلاین یک رویکرد نسبتاً یک سویه بوده است. کسب و کارها بیشتر تولید کنندهی محتوا بودند و مشتریان صرفاً ایدهها و اطلاعات را دریافت میکردند. اما امروزه شبکههای اجتماعی مانند یک طوفان، سراسر دنیا را در بر...
-
لحظههای حقیقت
چهارشنبه 30 آبان 1397 10:29
در این بلاگ قصد داریم به لحظههای حقیقت که پیشتر به آنها پرداختهایم، نگاهی اجمالی داشته باشیم. در ابتدا بهتر است بدانیم که لحظه اول و دوم حقیقت در سال 2005 توسط آلن جورج لفلی مدیرعامل شرکت پی اند جی مطرح شد و بعدتر در سال 2011 گوگل لحظه صفرم حقیقت را ارائه کرد. لحظه قبل از صفر حقیقت اولین لحظهای که به آن میپردازیم،...
-
نمونههای موفق هک رشد
دوشنبه 21 آبان 1397 16:15
پیش از این، با مفهوم هک رشد آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم به چند نمونه هک رشد در کسب و کارها اشاره کنیم. Dropbox کمپانی دراپ باکس، یکی از شرکتهای معروف و خلاق در زمینهی پیادهسازی تاکتیکهای هک رشد است. دراپ باکس به اعضای خود در ازای دعوت از دوستان و آشنایان، فضای ابری رایگان هدیه میدهد. همچنین افراد میتوانند...
-
هک رشد چیست؟ 5 گام اساسی در هک رشد
یکشنبه 20 آبان 1397 15:54
این روزها اصطلاح هک رشد، زیاد به گوش میخورد. شاید به نظر بیاید هک رشد، صرفاً یک نام جدید برای روشهای قدیمی بازاریابی است، اما باید گفت اینطور نیست. هک رشد یا خلق رشد، در واقع یکی از شیوههای کارآمد، سریع و کمهزینهی بازاریابی، در مقایسه با روشهای معمول است. در این روش، تمرکز صرفاً بر روی رشد کسب و کار است. دیدگاه...
-
هر آنچه باید در مورد هویت برند، لحن برند و پرسونای برند بدانید
یکشنبه 20 آبان 1397 15:46
پیش از این با تعاریف برند و برندینگ و اثرات آن بر کسب و کار آشنا شدید. برند در واقع مجموع تمام احساساتی است که مشتری بر اساس تعامل با شما، سازمان و یا محصول نسبت به شما دارد. برندینگ، فرآیند استراتژیک ساخت برند است. استراتژی برندینگ برندسازی یکی از ارکان مهم بازاریابی است. استراتژی برندینگ، یک برنامهی مشخص و بلند...
-
بازاریابی عصبی چیست؟
یکشنبه 20 آبان 1397 15:43
به عنوان یک بازاریاب ممکن است سوالهای زیادی از این قبیل در ذهن شما باشد: مشتری بر چه اساس تصمیم به خرید میگیرد؟ چه مواردی روی فرآیند تصمیمگیری او اثرگذار است؟ چهقدر حاضر به پرداخت هزینه است؟ و … . برای پاسخ به این سوالها نیاز است که از روشهای قدیمی و سنتی برای تحلیل بازار گذر کنیم و به دنبال روشهای جدیدتر...
-
نقش برندینگ در موفقیت کسب و کار
شنبه 12 آبان 1397 16:06
برند در واقع مجموع تمام احساساتی است که مشتری بر اساس تعامل با شما، سازمان و یا محصول نسبت به شما دارد. هر کدام از این تعاملها، یک داستان در ذهن مشتری خلق میکند. برای مثال، اگر مشتری احساس کند محصول شما بسیار جدید و خلاقانه است، خصوصیت خلاقیت برند شما، در ذهن او حک میشود. در مواردی که بستهبندی محصول ضعیف است و حتی...
-
لحظه سوم حقیقت در بازاریابی
شنبه 12 آبان 1397 16:05
در بلاگهای قبل با لحظههای صفرم، اول و دوم حقیقت آشنا شدیم. برای یادآوری، کوتاه به آنها اشاره میکنیم. همانطور که پیشتر گفتیم، لحظه صفرم حقیقت زمانی است که فرد برای خرید یک محصول یا سرویس، در مورد آن شروع به تحقیق و جستجو میکند. در لحظه اول حقیقت فرد دست به انتخاب میزند و خرید خود را انجام میدهد. لحظه دوم حقیقت هم...
-
هر آنچه باید در مورد هویت برند، لحن برند و پرسونای برند بدانید
شنبه 12 آبان 1397 16:04
پیش از این با تعاریف برند و برندینگ و اثرات آن بر کسب و کار آشنا شدید. برند در واقع مجموع تمام احساساتی است که مشتری بر اساس تعامل با شما، سازمان و یا محصول نسبت به شما دارد. برندینگ، فرآیند استراتژیک ساخت برند است. استراتژی برندینگ برندسازی یکی از ارکان مهم بازاریابی است. استراتژی برندینگ، یک برنامهی مشخص و بلند...
-
CTA چیست؟ نکات مهم برای طراحی CTA خوب
چهارشنبه 2 آبان 1397 14:52
اگر در زمینهی بازاریابی فعالیت دارید، باید با مفهوم (CTA (Call to action، آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت، احتمالاً هر بار که وب و یا اپلیکیشنها را مرور میکنید، با دکمههایی مواجه میشوید که از شما میخواهند عملی مانند خرید، ثبت نام، ورود به حساب کاربری، افزودن به سبد خرید و از این دست فعالیتها را را انجام...
-
CTA چیست؟ نکات مهم برای طراحی CTA خوب
چهارشنبه 2 آبان 1397 14:22
اگر در زمینهی بازاریابی فعالیت دارید، باید با مفهوم (CTA (Call to action، آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت، احتمالاً هر بار که وب و یا اپلیکیشنها را مرور میکنید، با دکمههایی مواجه میشوید که از شما میخواهند عملی مانند خرید، ثبت نام، ورود به حساب کاربری، افزودن به سبد خرید و از این دست فعالیتها را را انجام...
-
4 موضوع مهمی که در سال 2018 در دنیای رسانههای اجتماعی شاهد آن هستیم!
سهشنبه 17 مهر 1397 11:53
استفاده از شبکههای اجتماعی روزبهروز فراگیرتر میشود و این موضوع سبب شده تا فرصت ارتباط با مشتریان افزایش یابد. علاوه بر این، بازاریابی شبکههای اجتماعی جزء ارزانترین و موثرترین راههای بازاریابی بوده که منجر به دسترسی آسانتر به بازار هدف میشود. با شروع سال جدید میلادی، ذائقه و سلیقهی مردم در استفاده از شبکههای...
-
کلان دادهها در بازاریابی دیجیتال
سهشنبه 17 مهر 1397 11:52
در دنیای امروز حجم زیادی از اطلاعات در اختیار همهی ماست و بازاریابی بیش از پیش نیازمند اطلاعات است. در عصر انفجار اطلاعات، اهمیت کلاندادهها و یا حجیمدادهها (Big Data) بیش از گذشته نمایان شده است. بازاریابان از اطلاعات برای درک خواستههای مشتریان و هدفگیری درست نیازهای آنان بهره میگیرند. دو سوال اصلی وجود دارند...
-
لحظه دوم حقیقت و حس خوب تجربه
سهشنبه 17 مهر 1397 11:52
همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد، لحظهی صفرم حقیقت زمانی به وقوع میپیوندد که فرد به جستجو میپردازد و در لحظهی اول حقیقت محصول را یافته و آن را خریداری میکند. در ادامه به شرح لحظهی دوم حقیقت خواهیم پرداخت. سری به یخچال خانهتان بزنید؛ چند سال است که از همین محصولات استفاده میکنید؟ یا حتی کمد لباسهایتان، چند...