-
استفاده از هوش مصنوعی چه مزایایی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 10:55
Artificial Intelligence, AI یا همان هوش مصنوعی پدیدهای نو ظهور است که در کنار آن از واژه “انقلاب” بسیار استفاده میشود. هوش مصنوعی یکی از ترندهایی است که قصد داریم در این بلاگ به آن بپردازیم. در ابتدا بهتر است به خاطر داشته باشیم که AI توانایی زیادی در اثرگذاری روی آژانسهای دیجیتال مارکتینگ دارد و به طور کلیتر...
-
معیارهایی که در طراحی خلاقانه بستهبندی میبایست مدنظر داشته باشید
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 14:39
در دنیای کسبوکار کنونی، تبلیغات به حوزهای بدون مرز تبدیل شده است. امروزه تبلیغات و اطلاع رسانی پیرامون برندهای مختلف تنها به رسانههای اجتماعی و روشهای سنتی محدود نمیشود. بستهبندی محصول یکی از گزینههای پیش روی برندها برای پیشبرد اهداف و استراتژیهای بازاریابی است. در این بلاگ قصد داریم به بررسی نقش بستهبندی در...
-
5 گام موثر در تدوین استراتژی جایگاهیابی برند
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 11:12
آیا تا کنون از خود پرسیدهاید چه چیزی کسب و کار شما را از دیگران متمایز میکند؟ بسیاری از کمپینهای موفق بازاریابی در یک نقطه با هم اشتراک دارند و آن چیزی نیست جز یک “برند موفق” ! حتی برخی برندها به حدی معروف میشوند که افراد نام آنها را به جای خود محصول به کار میبرند. برای مثال ممکن است بسیاری از افراد به جای...
-
آشنایی با 8 نوع برندینگ
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 09:46
کسب و کارها همواره در تلاش اند که بتوانند در فضای پر رقیب موجود با مشتریان ارتباط برقرار کرده و از میان بیشمار انتخابهای موجود، به اولین انتخاب آنها تبدیل شوند. برند، نمایانگر احساسات افراد در مورد یک محصول، خدمت یا یک سازمان است. نحوهی ادراک مردم از یک برند بر موفقیتش اثرگذار است. برند وظیفه دارد به انتخاب...
-
10 نکته کلیدی برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر موفق
شنبه 14 اردیبهشت 1398 14:03
در دنیای پررقیب امروزی، حفظ مخاطبان فعلی، جذب مخاطبان جدید، رشد و بقای سازمان و افزایش نرخ ROI ، از جمله عواملی هستند که اهمیت تولید محتوا را بیش از پیش برای کسب و کارها و صنایع مختلف آشکار میکنند. بدون شک عبارات “محتوا” و “بازاریابی”، برای تولیدکنندگان محتوا و به عبارتی دیگر، بازاریابان درونگرا (Inbound Marketers)...
-
بررسی جذابیت یک صنعت براساس 5 نیروی رقابتی پورتر
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 16:26
در بلاگهای پیشین پیرامون تدوین استراتژی و انواع مختلف استراتژیهای قیمتگذاری و فروش سخن گفتیم. در این بلاگ قصد داریم یک گام به عقب برداشته و به مرحله قبل از تدوین استراتژی باز گردیم. زمانی که محیط بیرونی بنگاه به دقت مورد بررسی قرار میگیرد. درک عمیق از صنعتی که شرکت در آن فعالیت میکند، نقطه شروع طراحی استراتژی...
-
مزایای استفاده از استراتژیهای بازاریابی Push و Pull
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 11:56
دنیای بازاریابی دنیایی جذاب با پیچیدگیهای مخصوص به خودش است اما در این میان استراتژیهایی وجود دارد که کار را برای کسبوکارها راحتتر و آنها را به نتیجه دلخواهشان نزدیکتر کرده است. در این بلاگ قصد داریم به دو استراتژی کاربردی بازاریابی Push و Pull یا همان فشار و کشش بپردازیم. به بیان عامیانه استراتژی Push یا فشار...
-
چگونه کیفیت محتوا را ارزیابی کنیم؟
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 10:27
همهی ما میدانیم که این روزها تولید محتوای با کیفیت در بازاریابی درونگرا و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در یک نگاه کلی میتوان گفت محتوای با ارزش و مفید میتواند توجه مخاطبان بسیاری را به وبسایت شما جلب کند و آنها را به Lead تبدیل کند. تا به اینجا ترافیک وبسایت و همچنین آگاهی از...
-
بایدها و نبایدهای طراحی اینفوگرافی
شنبه 7 اردیبهشت 1398 15:21
احتمالا شما هم در مواجهه با جملههای پشت هم ردیف شده یا بلاگهای طولانی و کسلکننده، ترجیح دادهاید تا در صورت امکان به سراغ اینفوگرافیها بروید و کلیت مطالب را در قالب یک اینفوگرافی مطالعه کنید. هدف از طراحی اینفوگرافیها، انتقال پیام در سادهترین حالت و در کمترین زمان است و کار به ذهن سپردن اطلاعات را برای ما...
-
اهمیت شناسایی پرسونای مخاطب برای کسب و کارها
شنبه 31 فروردین 1398 15:05
با توجه به روند رو به رشد فعالیت کسب و کارها و ایجاد فضای شدید رقابتی، شناخت پرسونای مخاطب امری ضروری تلقی میشود. پرسونای مخاطب در حقیقت نمایندهی ویژگیهای مشتریان ایدهآل یا بالقوهی شما و همچنین حاصل از اطلاعات واقعی به دست آمده از مشتریان فعلی شما در روند تحقیقات بازار است. برای ترسیم پرسونای مخاطب، باید اطلاعات...
-
بررسی 8 نمونه از انواع تولید محتوا
دوشنبه 26 فروردین 1398 15:35
با همهگیر شدن استفاده از رسانههای اجتماعی ، نمیتوان از اهمیت تولید محتوا چشمپوشی کرد. محتوا با انواع مختلف، کاربردهای متفاوت و در بسترهای گوناگون، اتفاقی است که روزانه با آن در تماسیم و به بخشی از زندگیمان تبدیل شده است. در بلاگهای گذشته به صورت کلی به انواع محتوا اشاره کردهایم اما در این بلاگ قصد داریم تا...
-
بررسی 8 نمونه از انواع تولید محتوا
دوشنبه 26 فروردین 1398 15:35
با همهگیر شدن استفاده از رسانههای اجتماعی ، نمیتوان از اهمیت تولید محتوا چشمپوشی کرد. محتوا با انواع مختلف، کاربردهای متفاوت و در بسترهای گوناگون، اتفاقی است که روزانه با آن در تماسیم و به بخشی از زندگیمان تبدیل شده است. در بلاگهای گذشته به صورت کلی به انواع محتوا اشاره کردهایم اما در این بلاگ قصد داریم تا...
-
انواع روشهایRetargeting یا هدفگذاری مجدد
سهشنبه 20 فروردین 1398 16:51
اگر به خاطر داشته باشید در بلاگهای گذشته به Retargeting پرداختهایم. در این بلاگ بعد از یک یادآوری کوتاه، قصد داریم به مدلهای استراتژی Retargeting بپردازیم. هدفگیری مجدد به تبدیل بازدیدکنندههای وبسایتها به مشتریان دائمی میپردازد و برای تبلیغات، روی افرادی که با برندتان آشنایی دارند و به آن علاقه نشان دادهاند...
-
آیا هر محصول تجاری همانند یک موجود زنده است؟
دوشنبه 19 فروردین 1398 09:53
در دنیای کسبوکار گاه با مفاهیم و موضوعاتی مواجه میشویم که شباهتهای بسیاری با پدیدههای طبیعی دارند. هر سازمان یا بنگاه تجاری برای ارائه محصول یا خدمت مشخصی فعالیت میکند. در این بلاگ قصد داریم بررسی کنیم که آیا محصول یا خدماتی که بنگاههای تجاری ارائه میدهند همانند موجودات زنده عمر مشخصی دارند؟ اقداماتی که در هر...
-
Retargeting و مزایای استفاده از آن چیست؟
یکشنبه 18 فروردین 1398 10:20
یکی از مباحث مهم در دیجیتال مارکتینگ و به خصوص فضای تبلیغات آنلاین، Retargeting است که در این بلاگ قصد داریم به چگونگی کارکرد و مزایای آن بپردازیم. Retargeting یا هدفگیری مجدد، به تبدیل بازدیدکنندههای وبسایتها به مشتریان دائمی میپردازد و برای تبلیغات، روی افرادی که با برندتان آشنایی دارند و به آن علاقه نشان...
-
هر آنچه میبایست پیرامون اتحاد استراتژیک بدانید
شنبه 17 فروردین 1398 02:06
اتحاد استراتژیک (Strategic Alliance) یکی از راههای پیشروی شرکتها است که از طریق آن قادر خواهند بود فعالیتهای کسبوکار خود را گسترش دهند. این ابزار به تحقق استراتژیهای سازمان کمک میکند. در این بلاگ قصد داریم اتحاد استراتژیک و مهمترین انگیزههایی که منجر میشود سازمانها از این ابزار استفاده کنند را بررسی...
-
معمای زندانی و تحلیل رقبای تجاری چگونه به کسبوکار شما کمک میکند؟
چهارشنبه 14 فروردین 1398 19:13
در بلاگهای قبل به ویژگیهای محیط کسبوکار امروزی و نظریه بازی اشاره کردیم. نظریه بازی برای ترسیم شرایط محیط کنونی رقابت معرفی و مهمترین معیارهایی که میبایست در رقابتهای تجاری مورد توجه قرار بگیرد، مطرح شد. در این بلاگ و در ادامه مبحث نظریه بازی، قصد داریم به معمای ساده زندانی و مهمترین معیارهای ارزیابی رقبا برای...
-
7 نکته کلیدی در نوشتن مقالات جذاب برای وبسایت
چهارشنبه 14 فروردین 1398 18:24
با پیشرفت تکنولوژی و ورود به فضای دیجیتال، میتوانیم از وبسایت به عنوان یکی از مهمترین داراییهای دیجیتال برای هر کسب و کار یاد کنیم. کسب و کارها باید علاوه بر طراحی یک وبسایت جذاب، به کمک استراتژیهای بازاریابی محتوا ، مقالاتی بسیار خوب و آموزنده را در قسمت بلاگ منتشر کنند. کیفیت مقالات یک وبسایت میتواند یکی از...
-
نتورک مارکتینگ چیست و چه شروطی برای موفقیت در آن لازم است؟
یکشنبه 11 فروردین 1398 21:03
نتورک مارکتینگ (بازاریابی شبکهای) یا Multi-Level Marketing که با عنوانهایی چون Referral Marketing و Pyramid Selling نیز از آن یاد میشود، روشی مبتنی بر بازاریابی مشارکتی و بازاریابی دهانبهدهان است. در بازاریابی شبکهای این امکان وجود دارد تا افراد با فروش محصولات به مشتریان بالقوه و عضوگیری همان مشتریان، کمیسیون...
-
آشنایی با نظریه بازی و نحوه رقابت در کسبوکار کنونی
شنبه 10 فروردین 1398 01:15
در بلاگهای قبل به ویژگیهای محیط کسبوکار کنونی اشاره کردیم. پویایی و غیرقابل پیشبینی بودن رخدادهایی که شرکتها، رقبا و به طور کلی فضای کسبوکار را تحت تاثیر قرار میدهد، اهمیت نظریه بازی (Game Theory) را بیش از پیش نموده است. درست مانند یک بازی شطرنج، اینکه رقیب شما چه حرکتی انجام داده است و کدام استراتژی را...
-
کارت امتیازی متوازن (BSC) ابزاری برای سنجش عملکرد سازمان
پنجشنبه 8 فروردین 1398 19:36
کارت امتیازی متوازن ( B alanced S core C ard) به عنوان روشی برای سنجش عملکرد سازمان، اولینبار توسط رابرت کاپلان و دیوید نورتون مطرح شد. از آنجایی که در تدوین استراتژی، اهداف بلندمدت مدنظر قرار میگیرد، سازمانها باید عملکرد خود را به طور مستمر در کوتاه مدت، بررسی و پایش کنند تا اطمینان حاصل نمایند که در مسیر اهداف...
-
رعایت چه نکاتی در تبلیغات بصری موثر است؟
پنجشنبه 8 فروردین 1398 02:36
در دنیایی که پیشرفت تکنولوژی روزانه و محسوس است، نمیتوان مثل گذشت به تبلیغات سنتی بسنده کرد. خوشبختانه وجود رسانههای اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، کار را برای کسبوکارها راحتتر کرده است. بهتر است به خاطر داشته باشید که بازاریابی تنها در تکنیکهای فروش خلاصه نمیشود بلکه نیاز است تا به عناوین مختلف مشتری...
-
نقش هوش هیجانی در دیجیتال مارکتینگ
چهارشنبه 7 فروردین 1398 20:53
حتماً تا به حال عبارت “هوش هیجانی” را شنیدهاید. هوش هیجانی یا هوش عاطفی (Emotional Intelligence) به مفهوم توانایی شناخت و درک احساسات خود و دیگران و مدیریت و هدایت این احساسات به بهترین شکل و متناسب با موقعیتهای گوناگون است. افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند، بهتر میتوانند تعارضات را مدیریت کنند و ارتباطاتی اثربخش،...
-
هرآنچه باید در مورد مزیت رقابتی و پیشیگرفتن از رقبا بدانید
شنبه 3 فروردین 1398 13:00
در بلاگهای قبل به مهمترین ویژگیهای محیط کسبوکار کنونی اشاره کردیم. پویایی محیط و رشد سریع تکنولوژی، سازمانها را در شرایطی قرار میدهد که برای باقیماندن در عرصه رقابت باید در استراتژیهای خود بازنگری کنند. هدف از طراحی استراتژی در هر سازمان، کسب مزیت رقابتی است. از طریق مزیت رقابتی، سازمان قادر خواهد بود تا با...
-
روانشناسی چه کاربردی در مارکتینگ دارد؟
جمعه 2 فروردین 1398 14:44
به نقل از کاتلر و آرمسترانگ بازاریابی به معنای یک فرآیند اجتماعی است که هسته اصلی آن را الگوهای رفتاری شکل میدهد. الگوهای رفتاری یکی از مباحث مهم در روانشناسی است. مفاهیمی چون هویت، رضایت و انتظارات مشتری اهمیت روانشناسی را در بازاریابی برایمان پررنگتر میکند. آشنایی با روانشناسی و کلیاتی از آن، به بازاریابها کمک...
-
معرفی 9 عامل مهم در انتخاب رنگ وبسایت
شنبه 25 اسفند 1397 15:01
رنگها در زندگی انسان نقش بسیار پراهمیتی دارند. رنگها برای چشم انسانها بسیار جذاباند و بسیاری از انتخابهای ما را تحت تاثیر قرار میدهند. یکی از مهمترین اهداف کسب و کارها از طراحی وبسایت، جلب توجه مخاطبان به برند خود است. یک وبسایت میتواند با استفاده از ترکیب رنگهای جذاب و متناسب، چشم مخاطب را به نقاط خاص...
-
برونسپاری به آژانسهای دیجیتال مارکتینگ چه معایبی دارد؟
دوشنبه 20 اسفند 1397 10:09
در بلاگهای قبل در مورد مزایای برونسپاری به آژانسهای دیجیتال مارکتینگ صحبت کردهایم. تجربه نرخ ROI مثبت، تجربه کار با یک تیم حرفهای، کاهش هزینهها و ریسکها و تمرکز روی هسته اصلی کسبوکارها، کاهش مسائل مربوط به کارمندان و پاسخگویی به تقاضاها تعدادی از مزایایی است که برونسپاری به آژانسهای دیجیتال مارکتینگ دارد؛...
-
آشنایی با مراحل اجرای کمپین بازاریابی °360
شنبه 18 اسفند 1397 11:55
حتما بارها با یک تبلیغ در قالبهای مختلف مواجه شدهاید. چه به روشهای سنتی و چه به روشهای جدید؛ در تلویزیون، رادیو، روزنامه، بیلبورد، وببنر و … . این دقیقا همان روش بازاریابی ° 360 است که بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف تلاش میکند تا یک تبلیغ را در هر قالبی به مخاطب عرضه کند و به نوعی در همهجا در معرض دید او قرار...
-
آشنایی با مراحل اجرای کمپین بازاریابی °360
شنبه 18 اسفند 1397 11:55
حتما بارها با یک تبلیغ در قالبهای مختلف مواجه شدهاید. چه به روشهای سنتی و چه به روشهای جدید؛ در تلویزیون، رادیو، روزنامه، بیلبورد، وببنر و … . این دقیقا همان روش بازاریابی ° 360 است که بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف تلاش میکند تا یک تبلیغ را در هر قالبی به مخاطب عرضه کند و به نوعی در همهجا در معرض دید او قرار...
-
ترکیب برند اکتیویشن و دیجیتال مارکتینگ
شنبه 18 اسفند 1397 09:57
آیا به عنوان صاحب یک کسب و کار با برندی ناشناخته، به دنبال افزایش آگاهی از برند و جلب توجه طیف وسیعی از مخاطبان هستید؟ یا میخواهید محصول یا خدمت جدیدی از برند خود را برای اولین بار به بازار عرضه کنید؟ این مقاله به شما کمک میکند تا ضمن آشنایی با یکی از روشهای اثربخش و نوین بازاریابی، که از ترکیب برند اکتیویشن (Brand...