-
مدل AIDA راهی برای جذب مشتری بیشتر
شنبه 22 تیر 1398 15:16
احتمالا اولین باری نیست که نام مدل AIDA به گوشتان میخورد. در این بلاگ قصد داریم به طور مفصل به تعریف مدل AIDA و مراحل آن بپردازیم. در دنیای دیجیتال امروز، مدل AIDA به کسبوکارها این امکان را میدهد تا استراتژیهایشان را بر مبنای آن تعیین کنند، مشتریان بالقوه را به سمت قیف فروش هدایت کنند و در نهایت آنها را به...
-
مدل AIDA راهی برای جذب مشتری بیشتر
شنبه 22 تیر 1398 15:04
احتمالا اولین باری نیست که نام مدل AIDA به گوشتان میخورد. در این بلاگ قصد داریم به طور مفصل به تعریف مدل AIDA و مراحل آن بپردازیم. در دنیای دیجیتال امروز، مدل AIDA به کسبوکارها این امکان را میدهد تا استراتژیهایشان را بر مبنای آن تعیین کنند، مشتریان بالقوه را به سمت قیف فروش هدایت کنند و در نهایت آنها را به...
-
مدل AIDA راهی برای جذب مشتری بیشتر
شنبه 22 تیر 1398 15:04
احتمالا اولین باری نیست که نام مدل AIDA به گوشتان میخورد. در این بلاگ قصد داریم به طور مفصل به تعریف مدل AIDA و مراحل آن بپردازیم. در دنیای دیجیتال امروز، مدل AIDA به کسبوکارها این امکان را میدهد تا استراتژیهایشان را بر مبنای آن تعیین کنند، مشتریان بالقوه را به سمت قیف فروش هدایت کنند و در نهایت آنها را به...
-
آشنایی با 12 آرکتایپ برند (بخش دوم)
شنبه 22 تیر 1398 12:39
همان گونه که در مقاله قبل اشاره کردیم، هر برند از دیدگاه مخاطبان دارای هویتی منحصربهفرد است. در این مقاله قصد داریم شما را با ادامهی آرکتایپهای برندها آشنا کنیم. 7.آرکتایپ طغیانگر (The Rebel) آرکتایپ طغیانگر شخصیتی انقلابی، نسبتاً افراطی و آزاد دارد. چارچوب شکن است و به شدت از تغییر استقبال میکند. شجاع و...
-
آشنایی با 12 آرکتایپ برند (بخش اول)
پنجشنبه 20 تیر 1398 10:34
قدمت داستانسرایی به زمانی باز میگردد که انسانها توانستند با هم تعامل برقرار کنند. همهی ما حتماً بارها تحت تاثیر داستانها و شخصیتهای مختلفشان قرار گرفته و با آنها ارتباط عاطفی بسیاری برقرار کردهایم. حتی برخی داستانها به الگوی زندگی افراد تبدیل شده و بخش بزرگی از زندگی انسانها را تشکیل میدهند. هدف و چالش...
-
6 روش کاربردی در بازاریابی تجارت الکترونیک
یکشنبه 16 تیر 1398 15:35
بازاریابی تجارت الکترونیک یا eCommerce Marketing یکی از انواع بازاریابی و شاید بتوان گفت ادامه بازاریابی سنتی است با این تفاوت که در این روش از استراتژیها و ابزارهای نوین استفاده میشود و تمرکز اصلی آن روی ایجاد آگاهی و هدایت مشتریان آنلاین به سمت قیف فروش و در نهایت فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین است. رسانههای...
-
مروری بر 8 راه جهت افزایش بازدید وبسایت
سهشنبه 11 تیر 1398 10:23
ترافیک وبسایت به معنی تعداد کاربرانی است که به وبسایت شما سر زدهاند و از آن بازدید داشتهاند. ترافیک وبسایت به شما کمک میکند تا کارایی و بهرهوری کسبوکارتان را در نظر داشته باشید و دریابید که تا چه میزان در جذب مخاطب موفق بودهاید. بازدید از وبسایت یکی از مهمترین فاکتورها برای اندازهگیری موفقیتتان است. در...
-
6 نکته در تحلیل رقبا و اثرات آن بر استراتژی دیجیتال مارکتینگ
یکشنبه 9 تیر 1398 12:10
مزایای شگفتانگیز و گستردهی دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کارها پوشیده نیست. دنیای دیجیتال در کنار این مزایا، سبب شده رقابت بسیار تنگاتنگی میان کسب و کارهای فعال در یک صنعت به وجود آید. بنابراین سازمانها باید با کمک تکنولوژی و نرمافزارهای موجود، به طور مستمر رقبای خود را ارزیابی کنند و با دانستن نوع فعالیت آنها،...
-
آشنایی با تکینک بازاریابی گوریلا مارکتینگ
شنبه 1 تیر 1398 14:25
امروزه گوریلا مارکتینگ به عنوان یکی از تکنیکهای مورد استفاده در تبلیغات، در آگاهی از برند و اثرگذاری تبلیغات، نقش بسیار موثری دارد. پیشرفت تکنولوژی و بین المللی شدن در کنار فراگیر شدن رسانههای اجتماعی، کسبوکارهای مختلف را به سمت اتخاذ استراتژیهای رقابتی خلاقانه سوق داده است. در این بلاگ قصد داریم گوریلا مارکتینگ...
-
چارچوب SWOT، ابزاری برای تدوین استراتژی رقابتی
پنجشنبه 30 خرداد 1398 12:51
پیشرفت تکنولوژی، تلاطم و رقابت شدید در کنار فشارهای اجتماعی و بحران سرمایهداری جزئی از محیط پیچیده کسبوکار کنونی به شمار میروند. یکی از اولین مراحل تدوین استراتژی رقابتی برای سازمانها، کسب اطلاع از موقعیت کنونی و محیطی است که بنگاه در آن فعالیت میکند. در بلاگهای پیشین ماتریس رشد-سهم بازار (BCG) را به عنوان...
-
5 راهکار برای موفقیت در بازاریابی دهان به دهان
دوشنبه 27 خرداد 1398 16:44
در بلاگهای پیشین پیرامون بازاریابی دهان به دهان و تکنیکهایی مانند وایرال مارکتینگ که در اجرای آن مورد استفاده قرار میگیرد، صحبت کردیم. هنگامیکه مشتریان شما تجربه خود از برخورد با یک محصول یا خدمتی که ارائه میدهید را با دوستان، اطرافیان و سایر افراد به اشتراک میگذارند، بازاریابی دهان به دهان شکل میگیرد. یکی از...
-
6 نکته کلیدی در تدوین استراتژی دیجیتال برندینگ
شنبه 25 خرداد 1398 12:12
این روزها اینترنت و دنیای دیجیتال به بخش مهمی از زندگی روزانه افراد تبدیل شده است. کسب و کارها از این بستر استفاده کرده و با استفاده از دیجیتال مارکتینگ ، مخاطبان را به طور مداوم در معرض اطلاعات و پیامهای بازاریابی قرار میدهند و از طریق برقراری تعامل و درگیر کردن مخاطب با کسب و کار و برند خود، آنها را به مشتریان...
-
اتوماسیون بازاریابی چگونه به رشد کسب و کار کمک میکند؟
پنجشنبه 23 خرداد 1398 12:27
برای بسیاری از صاحبان شرکتها، خصوصا” در کسب و کارهای بزرگ، ۲۴ ساعت در روز کافی نیست! توسعه کسب و کار، خدمات مشتریان، تولید، فعالیتهای بازاریابی، فرآیندهای مالی و بسیاری از موارد دیگر میتوانند بسته به اندازهی سازمان به دغدغهی مدیران تبدیل شوند. بهترین راه غلبه بر محدودیت زمان و سادهسازی فرآیندها، اتوماسیون...
-
9 اشتباه که به شکست برندینگ منجر میشود
دوشنبه 20 خرداد 1398 11:13
حتما تا به حال نام برند Colgate را شنیده و یا از محصولات آن استفاده کردهاید. در سال ۱۹۸۲ این شرکت تصمیم گرفت محصولات جدیدی را در حوزهی غذاهای یخ زده و نیمهآماده با برند Colgate روانه بازار کند. این برند در میان مردم به عنوان برند مشهور خمیردندان شناخته شده بود. اما ارائه محصولی جدید در صنعت مواد غذایی با همان برند...
-
معرفی 9 روند مهم تغییرات دیجیتال مارکتینگ
یکشنبه 19 خرداد 1398 16:20
در سالهای اخیر، بسیاری از کسب و کارها اهمیت دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال و تاثیرات مثبت آن بر سودآوری و به طور کلی فعالیت خود را دریافتهاند و از آن به عنوان راهکاری بهینه برای انجام فعالیتهای بازاریابی کسب و کار خود استفاده میکنند. دیجیتال مارکتینگ نیز با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، همانند دیگر فرآیندهای...
-
چگونه آگاهی برند را افزایش دهید؟
دوشنبه 13 خرداد 1398 10:16
در رابطه با برندهای شناخته شده خارجی مثل اپل شاید این جمله را زیاد شنیده باشید که فردی خودش را با عنوانی شبیه به “من طرفدار دو آتیشه اپلام” معرفی کرده باشد! این دقیقا همان کاری است که آگاهی برند یا Brand Awareness با برندها انجام میدهد؛ در واقع، مدل زندگی و عادتهای مصرفی مشتریانتان را تحت تاثیر خود قرار میدهد و...
-
نقش بازاریابی دهان به دهان در موفقیت یک برند
شنبه 11 خرداد 1398 11:46
در بلاگهای پیشین پیرامون وایرال مارکتینگ و اثرگذاری آن بر کسبوکارها صحبت کردیم. در محیط پیچیده کسبوکار کنونی که به سرعت در حال تغییر است، بارها احساس خود را از برخورد با یک برند، تجربه یک خدمت و یا نتیجه مصرف یک محصول را با اطرافیان خود به اشتراک گذاشتهایم. پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن رسانههای اجتماعی، اهمیت...
-
بایدها و نبایدها در نوشتن توضیحات متا
پنجشنبه 9 خرداد 1398 12:48
پیش از این با اهمیت بازاریابی محتوا به عنوان هسته اصلی کسب و کار آشنا شدید. تولید محتوای ارزشمند و حرفهای میتواند نقش عمدهای در حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید ایفا کرده و درنهایت به افزایش نرخ بازگشت سرمایه در کسب و کارها بسیار کمک کند. در دنیای پر رقیب امروز، نقش وبسایت در رونق کسب و کارهای دیجیتال از هیچ کس...
-
مروری بر چهار مرحله توسعه برند
چهارشنبه 8 خرداد 1398 16:32
در بلاگهای گذشته به صورت مفصل به هویت برند، لحن برند و پرسونای برند پرداختهایم تا با ساختار کلی برند آشنا شوید. بهطور کلی برند، درکی است که از شما در ذهن مشتری نقش میبندد. حال در این بلاگ قصد داریم تا به توسعه برند یا Brand Development بپردازیم. Brand Development پروسه مستمری است که امکان رشد بیشتر در بازارها را...
-
8 گام معرفی محصول جدید به بازار
شنبه 4 خرداد 1398 17:33
سالیان متوالی مزیت رقابتی سازمانها در فرآیند تولید نهفته بود اما در محیط کسبوکار کنونی که با پیشرفت تکنولوژی و بینالمللیشدن به سرعت در حال تغییر است، توانمندی در توسعه محصول جدید، یکی از قابلیتهای مزیتآفرین محسوب میشود؛ به گونهای که بسیاری از سازندگان طراز اول جهانی با واگذاری امر ساخت و معطوف شدن بر مدیریت...
-
تکنیکهای موثر تحقیقات بازار
شنبه 4 خرداد 1398 10:31
در بلاگهای پیشین پیرامون انواع مختلف تحقیقات بازار ، میزان اهمیت و نقش آن در موفقیت کمپینهای تبلیغاتی سخن گفتیم. تحقیقات بازار به صورت کلی به دو دسته تحقیقات بازار اولیه و ثانویه تقسیم میشود و دادههای گردآوری شده به دو صورت کمی و کیفی قابل بررسی هستند. در این بلاگ قصد داریم تکنیکهای موثری را که در هر یک از...
-
اهمیت استفاده از محتوای هوشمند یا داینامیک در دیجیتال مارکتینگ
پنجشنبه 2 خرداد 1398 12:55
تصور کنید برای خرید یک محصول، به یک وبسایت سر زدهاید و دقیقاً آنچه به آن نیاز دارید پیش روی شما ظاهر شدهاست! قطعاً در این صورت نه تنها به سرعت به هدف خود دست یافته و احساس خوبی داشتهاید، بلکه تجربهای از یک خرید موفقیت آمیز در ذهن شما حک شده است. در تولید محتوای داینامیک یا محتوای هوشمند با شخصیسازی محتوا متناسب...
-
آشنایی با انواع معماری برند و پیامدهای آن
سهشنبه 31 اردیبهشت 1398 12:34
هدف اصلی پیادهسازی استراتژی برندینگ ، ساخت یک برند قدرتمند است. چرا که داشتن یک استراتژی برندینگ موثر و برند قوی، در نهایت به افزایش نرخ بازگشت سرمایهی کسب و کارها منجر میشود. معماری برند یا Brand Architecture، چگونگی سازماندهی، مدیریت و ورود به بازار را برای تمامی برندهای یک سازمان تدوین کرده و پیادهسازی...
-
انواع تحقیقات بازار و فاکتورهای قابل بررسی از طریق تحقیقات بازار
سهشنبه 31 اردیبهشت 1398 10:16
در بلاگهای پیشین در رابطه با اهمیت تحقیقات بازار در موفقیت کسبوکار سخن گفتیم. شناخت پرسونای مخاطب و جامعه هدف از اولین گامهای طراحی کمپینهای تبلیغاتی ، معرفی محصول جدید و پروژههای آگاهی از برند است. در این بلاگ قصد داریم ضمن معرفی انواع تحقیقات بازار، به فاکتورهایی که از طریق تحقیقات بازار میتوانند مورد بررسی...
-
یک تبلیغ تلویزیونی جذاب چه خصوصیاتی دارد؟
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 16:37
تبلیغات تلویزیونی یکی از موثرترین و شناختهشدهترین روشهای اطلاعرسانی است که بنگاههای مختلف کسبوکار برای برقراری ارتباط با مخاطبان از آن بهره میگیرند. انتقال پیام برند به میلیونها نفر در مدت زمان کوتاه، تلویزیون را به یکی از جذابترین رسانهها برای اطلاعرسانی به مخاطب تبدیل کرده است. در این بلاگ قصد داریم...
-
چرا کمپینهای تبلیغاتی شکست میخورند؟
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 14:43
طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی همواره یکی از ابزارهای موثر تبلیغاتی است که برندهای مختلف برای پیشبرد اهداف استراتژیک خود از آن بهره میگیرند. در بلاگهای پیشین، مراحل طراحی و پیادهسازی کمپین تبلیغاتی 360 را معرفی نمودیم. با وجود نقش غیرقابل انکار کمپینهای تبلیغاتی در آگاهی از برند و فروش محصولات جدید، تمامی...
-
اهمیت شناخت سئو محلی و مزایای آن
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 10:14
شاید بارها پیش آمده باشد که برای پیدا کردن محصول یا کالایی، منطقه جغرافیاییتان را نیز در ادامه عبارتی که برای جستجوی تایپ کردهاید، آورده باشید: “کلینیک دامپزشکی در مرکز تهران، نزدیکترین موسسه یوگا به من، رستورانهای لوکس در شمال تهران و …”. در این مدل، موتورهای جستجو دقیقا پیشنهاداتی را ارائه میدهند که بر اساس...
-
استفاده از کلمات کلیدی پرسشی، بهترین راهکار 2019 برای سئو
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 14:11
با گذشت زمان، نحوهی سرچ یا جستجوی افراد در موتورهای جستجو بسیار تغییر کرده و از کلمات کلیدی مختصر و کوتاه به سمت عبارات مفهومی و طولانیتر تغییر شکل داده است. به همین نسبت موتورهای جستجو نیز نتایج جستجو را بسیار هوشمندانهتر، دقیقتر و متناسب با نیاز کاربر نمایش میدهند. کلمات کلیدی پرسشی یکی از پرکاربردترین عبارات...
-
نگاهی به مدل ارزش ویژه برند BAV (بخش دوم)
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 10:08
در مقالهی قبل با تعریف ارزش ویژهی برند و همچنین شاخصهای ارزیابی ارزش ویژه برند بر اساس (مدلBAV (Brand Asset Valuator آشنا شدید. ارزش ویژهی یک برند، مجموعه عواملی است که باعث میشود یک برند در ذهن مشتری مثبت، متمایز و مطلوب جلوه کرده و به همان دلیل آن برند را به رقبا ترجیح دهد. ارزش ویژهی برند بر اساس مدل BAV با...
-
نگاهی به مدل ارزش ویژه برند BAV (بخش اول)
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 16:25
ارزش ویژهی یک برند، مجموعه عواملی است که باعث میشود یک برند در ذهن مشتری مثبت، متمایز و مطلوب جلوه کرده و به همان دلیل آن برند را از میان دیگر برندهای موجود انتخاب کند. ارزش ویژه برند، نه تنها بر دیدگاه، احساس و عملکرد مشتریان در ارتباط با برند تاثیرگذار است، بلکه در قیمت محصولات یا خدمات، سهم بازار و سود حاصل از...