-
4 ویژگی محیط کسب و کار کنونی
سهشنبه 14 اسفند 1397 13:04
حادثه 11 سپتامبر، ورشکستگی شرکتهای موفق و بزرگ، رسواییهای مالی و بحرانهای اقتصادی، بازارهای کالا و ارز را در قرن 21 با آشفتگی و بحران جدی روبهرو کردند. از سوی دیگر، شوک سنگینی به واسطه تلاطمهای سیاسی و فجایع طبیعی از قبیل سونامی، زمینلرزه و …. به کسبوکارها وارد شد. همه چیز در حال تغییر است، خصوصا محیط...
-
آشنایی با 12 تکنیک مفید در ارزیابی ایده (بخش دوم)
سهشنبه 14 اسفند 1397 10:43
در مقالهی قبلی به 7 تکنیک مفید برای ارزیابی ایدهها اشاره کردیم. در این مقاله با دیگر روشهای ارزیابی ایده آشنا خواهید شد. 8. محاسبه نسبت فایده به هزینه تحلیل نسبت فایده به هزینه، یکی از روشهای مفید و نسبتاً ساده برای تصمیمگیری، خصوصاً هنگام پیادهسازی یک ایدهی جدید یا اعمال تغییرات است. به میزانی که برآوردها...
-
آشنایی با 12 تکنیک مفید در ارزیابی ایده (بخش اول)
یکشنبه 12 اسفند 1397 09:55
در مقالات قبلی با اهمیت ایده پردازی و خلاقیت در تبلیغات و تکنیکهای مفید برای خلق ایده آشنا شدید. برای موفقیت در انتخاب بهترین ایده وکاهش ریسک شکست، باید پیش از پیادهسازی، کارآمد بودن ایده را ارزیابی کنید. در این مقاله سعی داریم به برخی از تکنیکهای مفید جهت اولویتبندی و ارزیابی ایدهها اشاره کنیم. تکنیک ABC از...
-
برونسپاری در دیجیتال مارکتینگ چه مزایایی دارد؟
شنبه 11 اسفند 1397 14:54
همانطور که میدانید بازاریابی، دانش برقراری ارتباط با مخاطب در مناسبترین زمان و بهترین حالت است و امروزه بازاریابی دیجیتال به همان معنا است با این تفاوت که باید جای دیگری به دنبال مخاطبانمان بگردیم و آنجا جایی جز اینترنت نیست. با همهگیر شدن استفاده از اینترنت و ایجاد تغییرات و تحولات در همه زمینهها، به طبع دنیای...
-
ماتریس رشد- سهم بازار (BCG)
شنبه 11 اسفند 1397 13:28
ماتریس رشد- سهم بازار BCG یا Boston Consulting Group اولین بار توسط گروه مشاوره بوستون در سال 1970 به عنوان ابزاری برای تحلیل موقعیت استراتژیک کسبوکار مطرح شد. ساختار کلی ماتریس براساس منحنی چرخه عمر محصول شکل میگیرد و پورتفولیوی کسبوکار شما را در بلندمدت ترسیم میکند. توقف یا افزایش سرمایهگذاری در بخشها و...
-
آشنایی با 7 تکنیک مفید برای ایده پردازی و خلاقیت در تبلیغات
دوشنبه 6 اسفند 1397 12:09
بسیاری از افراد روزانه در معرض انواع گوناگون تبلیغات قرار میگیرند. این تبلیغات میتواند به صورت تبلیغات آفلاین مانند تبلیغات محیطی، BTL ، بیلبوردهای شهری، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، تبلیغات منتشر شده در روزنامهها و مجلات و یا دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات در شبکههای اجتماعی ، تبلیغات پیامکی، تبلیغات...
-
قیف فروش یا Sales Funnel
شنبه 4 اسفند 1397 13:31
همه روزه افراد بسیای به دنبال یافتن اطلاعات درباره محصولات یا خدمات مورد نیاز یا مورد علاقهی خود هستند و به همین منظور در گوگل و یا وبسایتها و اپلیکیشنهای مختلف جست و جو میکنند. از دیدگاه بازارایابی و فروش، این افراد در گروه مشتریان راغب یا سرنخ (Lead) قرار میگیرند. این افراد پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان بالقوه...
-
استفاده از شعار تبلیغاتی چه فوایدی برای کسبوکار ما دارد؟
شنبه 4 اسفند 1397 10:08
“هیچکس تنها نیست”، “زیبا، جادار، مطمئن”، “Just do it”، “Open Happiness” ! احتمالا بعد از خواندن این جملههای کوتاه، نام برندی که این شعارها به آن تعلق دارد را به خاطر میآورید. شعار، Tagline یا Slogan که در بعضی موارد با عنوان Mini-Mission Statement یا بیانیه ماموریت کوچک از آن یاد میشود، کمک میکند تا برندمان را در...
-
آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و همکاری با آن چه مزایا و معایبی دارد؟
پنجشنبه 2 اسفند 1397 11:10
فرقی نمیکند که به تازگی یک کسبوکار کوچک را شروع کرده باشید یا اینکه صاحب کسب و کار بزرگی باشید؛ در هر صورت احتمالا جسته و گریخته در مورد آژانس دیجیتال مارکتینگ مطالبی به گوشتان خورده باشد. برای آشنایی با مفهوم آژانس دیجیتال مارکتینگ و مزایا و معایب آن، پیشنهاد میکنیم در ادامه با ما همراه باشید. تفاوت آژانس دیجیتال...
-
7 راهکار مفید در بهینهسازی نرخ تبدیل
دوشنبه 29 بهمن 1397 10:09
صاحبان کسب و کار با طراحی وبسایت، به دنبال تحقق برخی اهداف خود از مخاطبان میخواهند عملی را انجام دهد. برای مثال این عمل میتواند انجام تراکنش یا خرید، تکمیل سبد خرید، عضویت در وبسایت، پر کردن یک فرم، اشتراک در یک سرویس و … باشد. این مرحله در میانهی قیف فروش قرار دارد، درست در مرحلهای که Lead به مشتری بالفعل تبدیل...
-
وایرال مارکتینگ و تاثیر آن بر کسبوکارها
یکشنبه 28 بهمن 1397 11:44
ممکن است بارها و بارها بعد از مواجهه با یک محتوای خلاقانه یا بعد از استفاده از یک کالا یا محصول، نتیجه را به اطرافیان خود انتقال داده باشیم و آنها را از تجربه مثبت یا منفی خود آگاه کرده باشیم. به بیان سادهتر به نوعی آنها را به خریدن یا نخریدن یک محصول، سوق دادهایم. وایرال مارکتینگ عنوان نشات گرفته از این رفتار...
-
بازایابی بازگشتی یا Retention Marketing چیست؟
شنبه 27 بهمن 1397 09:31
اخیراً در دنیای تجارت الکترونیک مفهوم جدیدی به نام Retention Marketing یا بازاریابی بازگشتی مطرح شده است. هدف Retention Marketing بازگرداندن مشتریان فعلی به سمت خرید کردن یا استفادهی مجدد از محصولات در یک کسب و کار است. در این روش به جای تمرکز صرف بر تولید Lead و جذب مشتریان جدید، بر حفظ مشتریان فعلی با هدف داشتن...
-
Performance Marketing یا بازاریابی عملکردی چیست و چه مزیتهایی دارد؟
چهارشنبه 24 بهمن 1397 11:00
در گذشته تمرکز بازاریابها، آژانسهای تبلیغاتی و به طور کلی کسبو کارها بیشتر روی برندیگ بوده است اما با گذشت زمان این هدف تبدیل به اهدافی چون دستیابی به Lead بیشتر، افزایش نرخهای تبدیل، افزایش ترافیک وبسایت و … شده است. به بیان سادهتر، اهداف تعیین شده ، قابل اندازهگیری، واضحتر و مشخصترند. پرفورمنس مارکتینگ یا...
-
Geo Targeting یا هدفگذاری جغرافیایی چیست؟
سهشنبه 23 بهمن 1397 11:01
در مقالات قبلی با تحقیقات بازار به عنوان یکی از مهمترین وضروریترین عوامل بقا و رشد کسب و کارها در بازار رقابتی امروز آشنا شدید. یکی از مراحل مهم تحقیقات بازار، شناسایی پرسونای مخاطب است که سبب میشود کسب و کارها بتوانند بر اساس نیازها و اهداف خود، بازار هدف را بخشبندی کنند. یکی از راهکارهای مفید و نسبتاً ساده که...
-
فرآیند 8 مرحلهای تحقیق کلمات کلیدی
سهشنبه 23 بهمن 1397 09:27
اگر صاحب یک کسب و کار هستید و سعی در افزایش رتبه و جایگاه وب سایت خود در نتایج جستجو و یا به عبارتی دیگر بهینهسازی موتورهای جستجو(SEO) را دارید، این مقاله میتواند دیدگاهی جامع در اختیار شما قرار دهد. به زبان ساده، یکی از اهداف طراحی وبسایت و بازاریابی محتوا این است که پیام شما در زمان درست به مخاطب هدف برسد و یا...
-
فرآیند 8 مرحلهای تحقیق کلمات کلیدی
سهشنبه 23 بهمن 1397 09:25
اگر صاحب یک کسب و کار هستید و سعی در افزایش رتبه و جایگاه وب سایت خود در نتایج جستجو و یا به عبارتی دیگر بهینهسازی موتورهای جستجو(SEO) را دارید، این مقاله میتواند دیدگاهی جامع در اختیار شما قرار دهد. به زبان ساده، یکی از اهداف طراحی وبسایت و بازاریابی محتوا این است که پیام شما در زمان درست به مخاطب هدف برسد و یا...
-
Programmatic Advertising و فواید استفاده از آن
شنبه 13 بهمن 1397 16:56
اگر برای ایجاد آگاهی نسبت به برندتان از تبلیغات آنلاین استفاده میکنید، احتمالا ترکیب اسمی Programmatic Advertising به گوشتان خورده است. در این بلاگ قصد داریم، بیشتر در مورد بازاریابی برنامهای و فواید استفاده از آن بدانیم. Programmatic Advertising که با عنوان خرید تبلیغات برنامهای Programmatic Ad Buying هم شناخته...
-
استراتژی اقیانوس آبی، ورود به فضای بیرقیب کسب و کار
پنجشنبه 11 بهمن 1397 13:02
استراتژی اقیانوس آبی، یک رویکرد استراتژیک در بازاریابی و ترکیبی از استراتژیهای تمایز و کاهش هزینه است. اقیانوس آبی یک اصطلاح جدید، اما دارای موجودیت و مفهوم قدیمی است. بسیاری از کسب و کارهایی که امروزه وجود دارند، در سالهای گذشته ناشناخته بودهاند. راه موفقیت کسب وکارها در دنیای پر رقابت امروز از منظر استراتژی...
-
بازاریابی چابک، اهرم رشد کسب و کار
یکشنبه 7 بهمن 1397 17:01
امروزه با توجه به تغییرات سریع صنعت، بازار و نیازهای مشتریان، سازمانها ناگزیرند جهت بقا یا رشد، به سمت چابک شدن حرکت کنند. یک سازمان چابک ویژگیهایی دارد که موجب میشود با انعطاف بسیار زیاد به تغییرات موجود به سرعت پاسخ دهد و همواره در صنعت خود پیشرو باشد. این ویژگیها در کل بخشهای سازمان چابک وجود دارند و در 5 دسته...
-
تفاوت میان بازاریابی محتوا و کپیرایتینگ در چیست؟
پنجشنبه 4 بهمن 1397 09:59
امکان دارد بارها دو مفهوم بازاریابی محتوا و کپیرایتینگ را به اشتباه به جای یکدیگر به کار برده باشیم و یا در حالت بهتر، شاید به این سوال برخورده باشیم که چه تفاوتی بین بازاریابی محتوا و کپیرایتینگ وجود دارد. در این بلاگ قصد داریم هر مفهوم را به صورت جداگانه تعریف کنیم. بازاریابی محتوا بازاریابی محتوا همانطور که از...
-
آشنایی با روشهای داستانسرایی در بازاریابی محتوا (بخش دوم)
یکشنبه 30 دی 1397 12:07
همان گونه که در بخش اول مقالهی آشنایی با روشهای داستانسرایی در بازاریابی محتوا بیان کردیم، استفاده از تکنیک داستان سرایی یا Story telling در بازاریابی محتوا میتواند برای مخاطبان جذاب بوده و به آنان جهت تعامل با برند شما انگیزه بخشد. در این مقاله به ادامهی تکنیکهای رایج در داستان سرایی و کپی رایتینگ اشاره خواهیم...
-
آشنایی با روشهای داستانسرایی در بازاریابی محتوا (بخش اول)
یکشنبه 30 دی 1397 10:57
با توجه به گسترهی مخاطبان و تفاوت در پرسونای مشتریان بالقوه، غالباً استفاده از یک فرمول واحد در کپی رایتینگ و تولید محتوا، به ایجاد لید یا مشتریان راغب زیادی منجر نخواهد شد. یکی از اهداف تولید کنندگان محتوا و کپیرایترها، جذب و متقاعد کردن مخاطب برای انجام عملی خاص مانند کلیک کردن و یا بازنشر محتواست. یک محتوای...
-
تاثیر طراحی نقشه راه در سفر مشتری و کسبوکار ما
شنبه 29 دی 1397 12:34
تاثیر طراحی نقشه راه در سفر مشتری و کسبوکار ما سفر مشتری یا Customer journey، ابتدا تا انتهای مراحل اینگیجمنت مشتری با کسبوکار ما است. ابتدای این سفر میتواند جلب توجه مشتری بهوسیله تبلیغات و انتهای آن شاید کنار گذاشتن ما و شروع یک سفر جدید با رقبای ما باشد. تعیین یک نقشه راه برای سفر مشتری، برای موفقیت کسبوکارمان...
-
برندسازی احساسی چه تاثیری روی مخاطب دارد؟
چهارشنبه 26 دی 1397 11:35
ممکن است بارها بعد از تماشای یک تبلیغ، بغض کرده باشیم یا به اصطلاح موی تنمان سیخ شده باشد و احساساتی شده باشیم. این دقیقا همان کاری است که Emotional Branding با مخاطب انجام میدهد. Emotional Branding یا برندسازی احساسی، عاطفی و یا هیجانی مدلی است که برای نفوذ به قلب مشتری از آن استفاده میکنیم. برندسازی احساسی به جای...
-
آشنایی با مدل بازاریابی AIDAS
چهارشنبه 26 دی 1397 10:21
آشنایی با مدل بازاریابی AIDAS مدل بازاریابی AIDA بر اساس روانشناسی تبلیغات و رفتار مصرفکننده، در حدود 100 سال قبل طراحی و رفتهرفته به شکل امروزیAIDAS تکمیل شده است. این مدل به شما کمک میکند که نحوهی ارتباط با مشتریان خود را در کمپینهای مختلف بازاریابی سنتی و دیجیتال، از پیش برنامهریزی کنید. هدف نهایی این مدل،...
-
چگونه فالوورهای اینستاگرممان را افزایش بدهیم؟
سهشنبه 25 دی 1397 10:07
بدون شک امروزه یکی از رسانههای اجتماعی جذاب و پرطرفدار، اینستاگرم است که در بازاریابی رسانههای/شبکههای اجتماعی نیز بسیار کاربرد دارد. اینستاگرم به کاربران این امکان را میدهد تا عکس ها و ویدیوها را با فالوورهایشان به اشتراک بگذارند. این سادهترین کاری است که میتوان با اپلیکیشن انجام داد اما مزیت اینستاگرام فراتر...
-
گروه تمرکز یا Focus Group چیست و چه مراحلی دارد؟
دوشنبه 24 دی 1397 10:11
گروه تمرکز یا Focus Group چیست؟ بحث و تبادل نظر در گروه تمرکز یا (Focused Group Discussion (FGD، یکی از روشهای کیفی تحقیقات پایه بوده، که از علوم اجتماعی وارد حوزهی مدیریت و بازاریابی شده است. تشکیل گروه تمرکز یا Focus Group، یکی از روشهای مورد استفاده در تحقیقات بازار است که در آن به اطلاعاتی دربارهی میزان آگاهی...
-
مزایای استفاده از بازاریابی ویدیویی
یکشنبه 23 دی 1397 15:20
ممکن است بارها برای کسب اطلاعات در مورد موضوعات متفاوت، دیدن یک ویدیو را به خواندن یک مطلب طولانی ترجیح داده باشیم. در دنیای امروز از اهمیت و سودی که یک ویدیو به کسبوکار ما میرساند و فایدهای که برای مخاطب دارد، نمیتوان غافل بود. Video Marketing یا بازاریابی ویدیویی یکی از راههای افزایش آگاهی از برند و ایجاد...
-
آشنایی با محتوای همیشه سبز و ویژگیهای آن
یکشنبه 23 دی 1397 10:12
یکی از موفقترین استراتژیهای بازاریابی محتوا ، تولید محتوای همیشه سبز است. نامگذاری محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content با الهام از طبیعت انجام شده و به معنای محتوایی است که همواره مردم در مورد آن جست و جو میکنند و در هر زمان میتوانند از آن به عنوان مرجعی مفید و ارزشمند استفاده نمایند. این مفهوم در مقابل نوع...
-
تحقیقات بازار، گامی ضروری برای رشد و بقای کسب و کار
شنبه 22 دی 1397 09:47
همانگونه که افراد هنگام نیاز به خرید محصول و یا دریافت خدمت، از طریق پرس و جو از افراد مورد اعتماد، جست و جو در گوگل و شبکههای اجتماعی دربارهی آن تحقیق میکنند و سپس تصمیم میگیرند، شما نیز به عنوان صاحب کسب و کار باید برای دوام، رشد و بهبود در فضای رقابتی صنعت خود، تحقیقات بازار انجام دهید. به این مفهوم که درک...