4 موضوع مهمی که در سال 2018 در دنیای رسانه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم!

استفاده از شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز فراگیرتر می‌شود و این موضوع سبب شده تا فرصت ارتباط با مشتریان افزایش یابد. علاوه بر این، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی جزء ارزانترین و موثرترین راه‌های بازاریابی بوده که منجر به دسترسی آسان‌تر به بازار هدف می‌شود. با شروع سال جدید میلادی، ذائقه‌ و سلیقه‌ی مردم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی تغییر پیدا می‌کند که در مقاله‌ی زیر، به بررسی فراگیرترین آن‌ها می‌پردازیم:

بازار داغ Live Video (ویدیوی زنده) در سال 2018 میلادی

پست‌هایی که بیشترین درگیری (Engagement) را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کنند، اکثرا از مقبولیت بیشتری برخوردار هستند؛ پس یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای درگیرکردن ذهن مخاطبان، ویدیو زنده یا Live Video می‌باشد. با توجه به تحقیقات انجام‌شده، Live Video باعث می‌شود تا بالاترین سطح مشارکت در میان مخاطبان به‌وجود آید. علاوه بر موارد ذکرشده، مشارکت مردم در Live video باعث می‌شود تا بینندگان، همزمان با پخش ویدیو به تبادل نظر بپردازند و بصورت زنده و مستقیم، پاسخ سوالات خود را دریافت کنند که این موضوع منجر به ایجاد نوعی تعامل با جامعه و بازار هدف می‌شود. یکی دیگر از مزایای Live video این است که مخاطبانی که به‌هردلیلی نتوانند در همان لحظه، ویدیوی زنده را مشاهده کنند، می‌توانند حتی تا چند ساعت‌ بعد آن را مشاهده کرده و در جریان اتفاقات قرار گیرند. طبق تحقیقات اخیر، 61% بازاریابان حرفه‌ای از Live Video برای گسترش کسب‌وکار خود در یک‌سال اخیر استفاده کرده‌اند و همچنین 69% مشتریان، اشتیاق دارند تا ویدیوهای زنده یا Live Video را بازدید نمایند که البته این آمار در 6 ماهه‌ی دوم سال 2017میلادی با رشد 14 درصدی مواجه بوده‌است. پس، اگر بدنبال تغییر در روند افزایش مشتریان خود هستید، Live Video یکی از بهترین استراتژی‌ها برای اجتماعی شدن برند شما در سال جدید میلادی است. حتی برخی برندها برای نمایش محصولات جدید خود از Live Video استفاده می‌کنند که از این راه نیز توانسته‌اند ضمن جلب اعتماد مشتریان خود، نظرات و بازخوردهای مثبتی را دریافت کنند.

پیام‌رسان‌های اجتماعی منتقدینی بی‌تعارف!

برنامه‌های پیام‌رسان، یک راه سریع و ساده برای خدمت‌رسانی هستند. امروزه بسیاری از برندها از پیام‌رسان‌های اجتماعی مانند تلگرام، واتس‌آپ، لاین، فیس‌بوک مسنجر و… برای برقراری ارتباط اثربخش با مشتریان استفاده می‌کنند که منجر به تغییر بزرگی در نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات به مشتریان شده است. راه‌اندازی کانال ارتباطی با مشتری، راهی مقرون به صرفه در کسب‌وکارهاست که با ارائه‌ی بهترین را‌ه‌ها به مشتری، می‌تواند سریع‌ترین پاسخ را به مشتریان ارائه دهد. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، حدود یک‌چهارم برنامه‌های دانلودشده، تنها پس از یکبار استفاده، رها می‌شوند؛ این درحالیست که آمار برنامه‌هایی که دارای پیام‌رسان‌های درون‌برنامه‌ای هستند، 11% پایین‌تر است. در نمودار زیر، از سال 2012 میلادی کاربرانی مورد بررسی قرارگرفته‌اند که تنها پس از یک‌بار استفاده از اپلیکیشن، آن‌ها را رها کرده‌اند.

واقعیت مجازی، مسیری جدید برای ورود به دنیای مجازی

ورود واقعیت مجازی (VR) به صحنه‌ی تجارت‌های آنلاین، موضوعی جدید است. طبق گزارش انجمن فناوری مصرف‌کنندگان (Consumer Technology Associate) در سال 2018 میلادی درآمد کسب‌وکارها از طریق واقعیت مجازی حدود 18% افزایش یافته‌است. آنچه که تکنولوژی واقعیت مجازی را منحصربه‌فرد می‌کند، این است که با ارائه‌ی یک تجربه‌ی غریزی و قابل یادآوری، مخاطبان را به تعامل با برندها و محصولاتشان تشویق می‌کند. به‌عنوان مثال، برند TOMS با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی، محصول جدید خود را به بازار عرضه کرد. محصول جدید این شرکت کفشی برای کودکان بود که با کمک تکنولوژی VR امکان پرو مجازی برای کودکان فراهم شد و دیگر نیازی به پوشیدن این کفش‌ها نبود، همین ابتکارعمل توانست فروش خوبی را برای این برند به‌ ارمغان آورد. اگر شما در حال تخصیص منابع و بودجه برای توسعه‌ی برند خود در دنیای دیجیتال هستید، تکنولوژی واقعیت مجازی را فراموش نکنید تا در سال جدید بهترین بازخورد یا Feedback را از مخاطبان خود بگیرید.

ذائقه‌ی جدید مشتریان، جست‌وجوی صوتی هوشمند و هوش مصنوعی (AI)

دستیارهای صوتی کم‌کم در اکثر گجت‌ها از جمله تلویزیون‌های هوشمند، موبایل‌ها، گجت‌های پوشیدنی و… استفاده می‌شوند. همچنین این تکنولوژی، در خودروهای جدید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، توسعه‌ی این تکنولوژی در صنعت خودرو باعث شده تا رانندگان با خیالی آسوده رانندگی کنند و به‌ کمک هشدارهای صوتی هدایت شوند. همچنین، دستیارهای صوتی می‌توانند بسیاری از سوالات را به‌صورت هوشمندانه پاسخ دهند و اطلاعات متفاوتی را در کمترین زمان در اختیار ما قرار دهند. دستیارهای صوتی عموما به‌وسیله‌ی AI یا هوش مصنوعی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) قادر به ادراک، حل مسئله، استدلال و پاسخ به انتظارات و فعالیت‌هایی است که انسان‌ها از آن انتظار دارند؛ به‌عبارت دیگر، هوش مصنوعی قادر است تمام عادت‌ها و فعالیت‌ها را از شما بیاموزند و در صورت لزوم، این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند. امروزه 72% از صاحبان گجت‌های هوشمند از دستیارهای صوتی استفاده می‌کنند که این دستیارهای صوتی را به بخشی از زندگی روزمره‌ی آن‌ها تبدیل کرده‌است. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید برای خواندن پیامک‌ها، ایمیل‌ها و… در گوشی‌ها و تبلت‌های شرکت اپل (Apple) از دستیارصوتی سیری (Siri) کمک بگیرید و از آن در کارهای مختلف استفاده کنید؛ همچنین برای انجام امور ذکرشده در گوشی‌ها و تبلت‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید (Android) پشتیبانی می‌کنند، از دستیار صوتی Google استفاده نمایید. البته باید درنظر داشت که این فناوری همانند سایر فناوری‌ها در حال تکامل و به‌روزرسانی است. بازاریابان می‌توانند به روش‌های مختلف از این فناوری نیز استفاده کنند. برای مثال می‌توانند با استفاده از دستیار صوتی هوشمند، سوالاتی را که ممکن است در ذهن مخاطبان و بازارهای هدف خود پیش بیاید، پاسخ دهند. اگر برای شروع این کار نیاز به کمک دارید، دستیار صوتی Google یکی از بهترین منابع اطلاعاتی است که کمک زیادی به شما خواهدکرد.

رسانه‌های اجتماعی دائما در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند؛ درهرحال می‌بایست برای ورود و مواجهه با انواع تکنولوژی‌ها آماده بود تا بتوان به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کرد. اگر برای مواجهه با این تکنولوژی‌های جدید، آماده نیستید، نگران نباشید، ما هوای شما را داریم و در این راه به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مسیر را انتخاب کنید و بهترین نتیجه را دریافت نمایید. کانون تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ ماکان، با استفاده از آخرین راهکارها و متدها، روشن‌ترین مسیر را در اختیار برندها و مشتریان قرار می‌دهد. همچنین، به شما کمک می‌کنیم تا از آخرین و به‌روزترین اطلاعات در زمینه‌ی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال مطلع باشید و آن‌ها را در کسب‌وکارتان به‌کار بگیرید.ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، با کمک متخصصان جوان خود، برند شما را برای ورود به دنیای دیجیتال، آماده می‌کنیم و پیام شما را در فضای مجازی پخش و نشر می‌دهیم تا بهترین نتیجه را برای شما رقم بزنیم.

منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان

کلان داده‌ها در بازاریابی دیجیتال

در دنیای امروز حجم زیادی از اطلاعات در اختیار همه‌ی ماست و بازاریابی بیش از پیش نیازمند اطلاعات است. در عصر انفجار اطلاعات، اهمیت کلان‌داده‌ها و یا حجیم‌داده‌ها (Big Data) بیش از گذشته نمایان شده است. بازاریابان از اطلاعات برای درک خواسته‌های مشتریان و هدف‌گیری درست نیازهای آنان بهره می‌گیرند. دو سوال اصلی‌ وجود دارند که کلان‌داده‌ها می‌توانند به آنان پاسخ دهند. اولین سوال این است که بتوان فهمید کدام یک از مشتریان، چه محصولاتی را در چه زمانی، در کجا و با چه قیمتی می‌خرند؟ دومین سوال این است که چطور می‌توان ارتباط منطقی میان محصولی که مشتریان می‌بینند یا در موردش اطلاعاتی دارند، با آنچه که در نهایت می‌خرند، پیدا کرد. پاسخ به این سوالات، از طریق شخصی‌سازی و هدفمندسازی تبلیغات و خدمات اثرگذاری بازاریابی را به شدت افزایش می‌دهند.
گوگل غول دنیای تبلیغات دیجیتال، با رصد کردن رفتار مشتریان توسط ابزارهایی چون درخواست‌های جستجو، ایمیل‌های آنلاین، کلیک‌ها، تعاملات شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های نصب شده بر روی تلفن‌های همراه آن‌ها، بازدید از فروشگاه‌های آنلاین و خریدها، و تراکنش‌های صورت گرفته، داده‌ها را در یک پایگاه داده گردآوری می‌کند و سپس پیشنهاداتی در راستای استراتژی‌های بازاریابی شما ارائه می‌کند تا شما بتوانید با درک بهتر از علاقه‌مندی‌ها، سبک زندگی و دیگر ویژگی های افراد، پیشنهادهای باارزش‌تری به مشتریان ارائه نمایید. گوگل با تحلیل جستجو‌ها و مکالمات شما درمی‌یابد که به چه موضوعی علاقه‌مند هستید و داغ‌ترین اخبار آن حوزه را برای شما ارسال می‌کند. به عنوان مثال احتمال خرید یک راکت تنیس از سمت فردی که به ورزش تنیس علاقه‌مند است بسیار بیشتر است و این همان کاری است که کلان داده‌ها انجام می‌دهند. کلان داده‌ها در واقع فرآیند تحلیل و تحقیق بر روی اطلاعات با هدف آشکار کردن الگوهای مصرف و رفتار و همچنین همبستگی‌های بین آن‌ها را فراهم می‌کنند. در محیط‌هایی که هیچ تاریخچه‌ای از وضعیت اعتباری و مالی جمعیت آن منطقه وجود ندارد، استفاده از اطلاعات حاشیه‌ای که به نظر بی‌اهمیت می‌آیند به تصمیم‌گیری موسسات مالی برای پرداخت وام و یا عدم پرداخت آن کمک بزرگی کرده است. به عنوان مثال یک موسسه‌ی مالی از طریق داده‌ها به این نتیجه رسیده است که احتمال بازپرداخت وام توسط افرادی که نام و نام‌خانوادگی افراد را به طور کامل در دفترچه تماس تلفن همراهشان ثبت می‌کنند بیشتر است. کلان داده‌ها ممکن است داده‌هایی را در اختیار شما قرار دهند که ظاهرا نامرتبط هستند، اما زمانی که این داده‌ها کنار هم قرار می‌گیرند، دانشی را ایجاد می‌کنند که پیش از این وجود نداشته است.
مجموعه هتل‌های اینترکنتینانتال سالیان زیادی را به جمع‌آوری داده از 71 میلیون عضو باشگاه مشتریان خود مانند سطح درآمد، شرایط اقلیمی موردعلاقه و نوع سفری که علاقه دارند پرداختند. به واسطه‌ی داده‌ها و اطلاعات جمع آوری شده، این مجموعه هتل‌ها کمپین بازاریابی جدیدی را شروع کردند. کمپین‌های گذشته معمولا 7 تا 15 پیام اختصاصی بازاریابی داشتند، در صورتی که این سیستم جدید 1552 پیام برای دسته بندی‌های مختلف مشتریان طراحی کرده بود. این پیام‌ها برای 12 دسته‌ی مختلف از مشتریان این هتل‌ها طراحی شدند که هرکدام 4000 ویژگی منحصر‌به‌فرد داشتند. به عنوان مثال یکی از این گروه‌ها مشخصه‌ای چون تمایل به اقامت آخر هفته، استفاده از کارت‌های هدیه و رزرو به واسطه‌ی قراردادهای همکاری داشتند. بنابراین گروهی از مشتریان پیام‌هایی را دریافت می‌کردند که اطلاعاتی در خصوص رویدادهای آخر هفته و یا پروموشن‌های مربوط به کارت‌های هدیه و سایر خدمات در اختیار آنان قرار می‌داد. این کمپین توانست نرخ تبدیل مشتری را به میزان 35 درصد بیشتر از سایر کمپین‌های این هتل افزایش دهد.

به‌طور کلی، عملکرد بالا، هزینه‌ی پایین، امنیت، استفاده آسان و کامل بودن از جمله ویژگی‏‌هایی است که می‌توان از آن‌ها به عنوان مهم‌ترین مزایای خدمات گوگل برشمرد. در پی این خدمات و با کمک گرفتن از کلان‌داده‌ها و تحلیل صحیح آن‌ها ، انجام تبلیغات هدفمند و شخصی‌سازی شده، بر خلاف روند سنتی تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای شهری، امکان‌پذیر می‌شوند. این راهکار استراتژیک و منحصربه‌فرد می‌تواند بهترین بازخورد و بالاترین سطح بازدهی را در درازمدت برای صنایع مختلف، حاصل کند.

منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان

لحظه دوم حقیقت و حس خوب تجربه

همان‌طور که در مطالب قبلی اشاره شد، لحظه‌ی صفرم حقیقت زمانی به وقوع می‌پیوندد که فرد به جستجو می‌پردازد و در لحظه‌ی اول حقیقت محصول را یافته و آن را خریداری می‌کند. در ادامه به شرح لحظه‌ی دوم حقیقت خواهیم پرداخت.
سری به یخچال خانه‌تان بزنید؛ چند سال است که از همین محصولات استفاده می‌کنید؟ یا حتی کمد لباس‌هایتان، چند سال است که از یک برند خاص لباس تهیه می‌کنید؟ همه ما بعد از استفاده و تجربه‌ای دل‌نشین از یک محصول یا سرویس خاص، برای بار دوم نیز سراغ همان محصول می‌رویم زیرا اطمینان داریم که نیاز ما را برآورده می‌کند. این درواقع یک ارتباط احساسی بین برند یا محصول و مشتری یا مصرف‌کننده است. این ارتباط احساسی در لحظه دوم حقیقت به وجود می‌آید.

لحظه دوم حقیقت درواقع زمانی است که مشتری کالا را خریده و در حال تجربه و استفاده از محصول برند است. اگر تجربه دلپذیر باشد، دوباره سراغ محصول می‌رود و اگر این‌چنین نباشد، به سراغ محصول دیگری می‌رود. درنتیجه، این فاز تجربه است که استفاده مجدد و وفاداری مشتری به برند را تعیین‌ می‌کند. مشتری در لحظه دوم حقیقت درمی‌یابد که آن برند و محصول چگونه است و چه سطحی از توقعاتش را برآورده می‌کند.

 

Copy of Moments of Truth bannerb

 

ارائه برخی از اطلاعات قبل از مصرف محصول می‌تواند این تجربه را دل‌نشین‌تر کند:

  • ارائه ویدیوی آموزشی استفاده از محصول ( برای کالاهایی مانند رنگ، سرهم کردن میز، کتابخانه، ماکت و….)
  • ارائه دستورهای غذایی متنوع با محصول، یا کارهای متنوعی که می‌توان با محصول انجام داد
  • آمادگی پاسخ به سؤالات مشتریان و خدمات پس از فروش
  • ارائه سرویس نصب و راه‌اندازی
  • ارائه سرویس آموزشی استفاده از محصول

اگر بخواهیم با همان مثال” هتل” در پست قبل (لحظه اول حقیقت) پیش برویم، لحظه دوم حقیقت زمانی آغاز می‌شود که مشتری، هتل شما را انتخاب کرده و حالا اقامت در هتل شما را تجربه می‌کند. مشتری به شما و خدمات هتل اعتماد کرده است. حالا نوبت شماست تا توقعات وی را برآورده و خدماتی که ضمانت کردید را ارائه دهید. در مورد رستوران، غذای شما باید به همان خوشمزگی و با همان محتویات اعلام‌شده باشد، در غیر این صورت شما به مشتری خود وفادار نبودید و این در ذهن مشتری می‌ماند.

تبلیغات برای برندتان حتماً نباید از طریق شرکت تبلیغاتی باشد، مشتریان باارزش‌ترین دارایی یک برند هستند. برای جذب مشتری ظاهر مهم است اما برای وفاداری مشتری به برند شما، باید کیفیت سرویس یا محصول متناسب با آنچه وعده داده‌اید یا حتی فراتر از آن باشد. وقتی مشتری برای برند یا محصول شما در صفحه اینستاگرام، تلگرام یا حتی در وب‌سایت‌های خرید آنلاین از تجربه خود می‌نویسد و امتیاز می‌دهد، وی وارد لحظه سوم حقیقت یا لحظه اشتراک‌گذاری شده‌است. نظر و امتیاز آن مشتری، لحظه صفرم حقیقت برای یک مصرف‌کننده جدید است.

همان‌طور که واضح است این یک چرخه نامتناهی است؛ شما به‌عنوان یک شرکت یا صاحب برند، اگر نتوانید نیازهای تعهد داده‌شده به مشتری را برآورده کنید، خودبه‌خود از چرخه خارج می‌شوید. بنابراین، برای ماندن در چرخه و داشتن مشتریان دائمی و وفادار،  به یک ارتباط احساسی نیاز دارید تا مشتری را به برند یا محصول خود جذب کنید. زمانی‌که مشتری از تجربه‌های مثبت خود می‌نویسد یا برای دوستان خود تعریف می‌کند، به‌طور خودکار، مبلغ برند شما می‌شود؛ به این نوع از تبلیغ، تبلیغات دهان به دهان، زبانی یا word of mouth می‌گویند. طبق تحقیقات انجام‌شده، تبلیغات دهان به دهان یکی از موثرترین نوع تبلیغات است. درنتیجه، توجه به مشتری و رضایت وی، عامل مهمی برای پیشرفت و محبوبیت برند شما است و می‌تواند عامل برتری شما در بین رقبا باشد.

منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان

اینفلوئنسر مارکتینگ

تبلیغات در ایران، رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و روز به روز پیشرفت می‌کند. یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغات غیرمستقیم، اینفلوئنسر مارکتینگ است و متخصصان حوزه‌های بازاریابی، این روش را مشابه با بازاریابی دهان‌به‌دهان می‌دانند؛ روشی که با هزینه‌ای کمتر نسبت به سایر روش‌ها، به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین روش‌های بازاریابی شناخته‌شده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ، استفاده از اشخاص محبوب و مشهور برای دست‌یابی به اهداف بازاریابی است؛ به‌طوری‌که از نفوذ و تأثیرگذاری اینفلوئنسرها در میان علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان (فالوئر) آن‌ها، برای معرفی محصول یا خدمت استفاده می‌شود. اساس تأثیرگذاری این نوع از تبلیغات، اعتماد بیشتر مردم به گفته‌ها و توصیه‌های یک شخص سوم یا گروه‌های مرجع، نسبت به گفته‌های خود برندها است؛ حتی کسانی که قصد خرید یک محصول را دارند، به نظرات کاربرانی که از آن محصول استفاده کرده‌اند، بیشتر از تبلیغات آن برند بها می‌دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه این تکنیک بازاریابی، به‌صورت مدرن در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌شود. در روش‌های سنتی از افراد مشهور و معروف، به‌عنوان سفیران برند یا مدل برای بیلبوردهای سطح شهر استفاده می‌شد اما امروز با افزایش استفاده از اینترنت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ شکل تازه‌ای از خود را نشان داده است. اینفلوئنسرهای اینستاگرام به دلایل مختلف، از جانب مردم حمایت و دنبال می‌شوند، اما دلیل اصلی این حمایت‌های چند صدهزارنفری، سبک زندگی یا همان لایف استایل آن‌هاست که در قالب عکس‌های خوش آب و رنگ در صفحات مجازی آن‌ها به برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان می‌پردازند هرکدام از این اینفلوئنسرها، به سبک خود، مخاطبان را تحت تأثیر قرار می‌دهند تا با نفوذ در ذهن و قلب آن‌ها، مخاطبان وفاداری برای خود پیدا کنند. ازاین‌رو، این فضا یکی از بهترین بسترها برای ارتباط برند با مخاطب هدف و انتقال پیام برند است.

مهم‌ترین ویژگی اینفلوئنسرها، تبلیغ غیرمستقیم محصول است؛ آن‌ها با استفاده از محصول در زندگی روزمره‌ی خود، شما را ترغیب به خرید می‌کنند و تجربه‌ی واقعی خود را از محصول بیان می‌کنند. حتی در برخی از موارد نامی از برند موردنظر نمی‌آورند تا مخاطب را کنجکاو کرده تا در مورد آن سؤال بپرسد.

شما می‌توانید با انتخاب اینفلوئنسرهایی که در حوزه‌ی مرتبط با برند شما فعالیت می‌کنند، در کوتاه‌ترین زمان و با پرداخت هزینه‌ی کمتر، به مخاطبان هدف بیشتری دست پیدا کنید. در برخی موارد نیز می‌توانید بدون پرداخت هزینه و تنها با ارسال بسته‌ای از محصولات خود یا دعوت از آن‌ها برای حضور در هتل، رستوران و فروشگاه خود، برای محصول خود، تبلیغات و بازاریابی غیرمستقیم انجام دهید. ما در شرکت تبلیغاتی ماکان، به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از ارتباطات گسترده‌ی ما با اینفلوئنسرهای مختلف، فردی مناسب با هویت و ماهیت برند خود را انتخاب و در ذهن مخاطبان هدفتان نفوذ کنید؛ همچنین ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، علاوه‌بر ارائه‌ی مشاوره‌ا‌ی جامع در رابطه با مخاطبان هدفتان، بستری مناسب را برای تبلیغات اینترنتی و تبلیغات اینستاگرام برند شما فراهم می‌سازیم.

منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان

توسعه کسب‌وکار و ایجاد اعتماد از طریق بازاریابی محتوا

شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا (بخصوص استارتاپ‌ها)، به دنبال کشف راهکارهای جدید برای ارائه‌ی خدمات و محصولات خود هستند که یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای رشد و دستیابی سریع‌تر به اهداف در کسب‌وکارهای آنلاین و جدید، طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی محتوا است. رابرت لوئیس استیونسون در یکی از آثار خود این جمله را ذکر می‌کند که: «هرکس با فروختن چیزی زندگی می‌کند». به عبارتی دیگر بازاریابی محتوا، اساساً شیوه‌ای برای فروش است. هرکس در هر شغلی، باید دنبال فرصتی برای تولید محتوا باشد. درنتیجه، بازاریابی محتوا نقش مهمی در افزایش آگاهی و دانش در ذهن مشتری دارد. اگر قصد دارید رابطه‌ی خوب و مؤثری میان کسب‌وکار و بازار هدف خود ایجاد کنید، در مقاله‌ی زیر قصد داریم در این زمینه شما را راهنمایی کنیم:

۱.ایجاد محتوای حقیقی

اولین قدم برای ایجاد اعتماد در ذهن مخاطبان، ارائه‌ی محتوای مناسب است که دقیق‌ترین پاسخ را به سؤال آن‌ها بدهد. هرچقدر ذهن مخاطب با محتوای ایجادشده بیشتر درگیر شود، اعتماد آن‌ها بیشتر جلب می‌شود. حال این سؤال پیش می‌آید که چگونه محتوای مناسب برای مخاطبان ایجاد کنیم؟

  • ابتدا مخاطبان خود را تجزیه‌وتحلیل نمایید. مخاطبانتان را به دو دسته تقسیم‌ کنید. دسته‌ی اول: مخاطبانی که ممکن است از محصول یا خدمات ارائه‌شده توسط شما استفاده نمایند. دسته‌ی دوم: مخاطبانی که به‌هیچ‌وجه از محصولات یا خدمات شما استفاده نمی‌کنند ولی ممکن است محتوای شما را دنبال کنند و حتی آن را به اشتراک بگذارند.
  • از تیترهای جذاب استفاده نمایید. قبل از اینکه بتوانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید، لازم است آن‌ها را جذب کنید. اولین قدم برای جذب آن‌ها، استفاده از سرفصل‌های مناسب و جذاب است.
  • در محتوای خود از عکس و ویدئو استفاده نمایید. طبق آخرین آمار رسمی منتشرشده، مدیران ارشد بازاریابی بر این باورند که عکس، ویدیو، اینفوگرافیک و… نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان دارند. تصاویر رنگی و ویدئوهای مرتبط با محتوا، باعث می‌شوند مخاطبان از محتوای تولیدشده خسته نشوند و آن‌ها را با اشتیاق به اشتراک بگذارند.

۲.اطمینان از کیفیت محتوا

شما برای اثبات کیفیت محتوای تولیدشده‌تان وقت بسیار کمی دارید؛ چراکه امروزه، اکثر مردم وقت بسیار کمی را به مطالعه‌ی محتوای شما اختصاص می‌دهند و محتوای شما می‌بایست آنقدر جذاب باشد که مخاطبان را به‌سرعت جذب کند و نسبت به کیفیت و اعتبار محتوای شما اطمینان داشته باشند.

  • در ذهن مخاطب خود این اطمینان را ایجاد کنید که محتوای شما درست و تحقیق‌شده است.
  • محتوای خود را از لحاظ املایی، دستور زبان، تلفظی و… بررسی نمایید. هیچ‌چیز بدتر از این نیست که مخاطب شما درون مطالبتان ایراد یا اشتباه تایپی و دستوری پیدا کند؛ چراکه یک اشتباه کوچک ممکن است کل ذهن مخاطب را آشفته نماید و اعتبار شما را به باد بدهد.
  • ارائه‌ی مدرک. برای ادعاهای خود از سند و دلیل استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود تا اعتماد مخاطبتان سریع‌تر جلب شود. تا زمانی که آمار و ارقام ارائه‌شده توسط شما، منبع معتبری نداشته باشند، مخاطبان شما اعتبار محتوایتان را به چالش می‌کشند.

۳.محتوایتان را قابل اشتراک کنید

طبق آمار به‌دست‌آمده حدود 78% مردم، به لینک‌های اشتراک‌گذاری شده توسط همسالان و دوستان خود بیشتر اعتماد می‌کنند. به همین دلیل یکی از راه‌های حفظ ارتباط با مخاطبان، اشتراک‌گذاری محتوا است.

  • محتوایتان را غیرقابل پیش‌بینی کنید. تا جایی که می‌توانید، درباره‌ی موضوعات کمتر شناخته‌شده و به‌روز، اطلاعات نو و غیرتکراری ارائه دهید. این نکته، یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ مخاطب و افزایش به اشتراک‌گذاری مطالب شما است.
  • درگیرکردن احساسات مخاطب. راه‌های متفاوتی برای نفوذ به احساسات مخاطبان وجود دارد. راه‌هایی همچون استفاده از ادبیات طنز، کنایه، نظرسنجی و… جزء کارآمدترین راه‌های ارتباط با مخاطبان و مشتریان است.

بازاریابی محتوا یک فرآیند پیچیده و در عین حال تضمین‌شده است که به شما کمک می‌کند تا سطح اعتماد مخاطبان و مشتریان نسبت به برند شما افزایش پیدا کند. هرقدر این اعتماد بیشتر شود، احتمال افزایش مشتریان وفادار به برند نیز بیشتر می‌رود. تیم تولید محتوا (Content) آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، با بهره‌گیری از دانش و نیروی جوان خود، جزء معدود آژانس‌های تبلیغاتی ارائه‌دهنده راهکارهای تولید محتوا (Content Marketing) به‌شمار می‌آید. برای اینکه بتوانید جایگاه خوبی میان برندهای مختلف در صنعت خودتان کسب کنید، لازم است بازار هدف و مخاطبان خود را شناسایی کرده و به بهترین نحو ممکن، کالا یا خدمات خود را در معرض دید همگان قرار دهید. شما می‌توانید با کمک کارشناسان آژانس تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ ماکان، در جهت رشد و تعالی هرچه بیشتر برند خود قدم بردارید.
توسعه کسب‌وکار

منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان