لینک بیلدینگ به فرآیندی گفته میشود که از یک وبسایت به وبسایت خودتان، لینک دریافت میکنید. اگر تجارت و کسب و کار شما به اینترنت بستگی دارد، بدون شک به دانش ایجاد لینکهای با کیفیت نیاز خواهید داشت. دریافت لینکهای معتبر و با کیفیت، گامی بسیار مهم در بهینهسازی سایت شماست.
لینک بیلدینگ میتواند از نوع داخلی نیز باشد، به این مفهوم که صفحات مرتبط یک سایت را به یکدیگر لینک کند. به طور کلی، لینکهای خارجی و داخلی در یافتن صفحات جدید و همچنین رتبهبندی سایتها، به کمک موتورهای جست و جو میشتابند. هرچه محتوای سایت شما باکیفیتتر، لینک بیلدینگ داخلی قویتر و تعداد لینکها از سایتهای معتبر به سایت شما بیشتر باشد، رباتهای خزندهی گوگل محتوای بیشتری را بررسی کرده و به وبسایت شما در نتایج جست و جو، رتبهی بالاتری اختصاص خواهند داد. بالا رفتن رتبهی سایت شما از طریق لینک بیلدینگ امری زمانبر است، اما در دراز مدت نتایج شگفتانگیزی برای کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد. افزایش ترافیک وبسایت، برندسازی و برقراری ارتباط با وبلاگهای مرتبط با کسب و کار شما، از مزایای دریافت لینکهای معتبر است.
جذابیت و ارزش محتوای موجود در وبسایت شما باعث میشود که بدون نیاز به تلاش بسیار، وبسایتهای دیگر به وبسایت شما لینک دهند و یا افراد، مطالب شما را در شبکههای اجتماعی خود بازنشر کنند. لینکهای طبیعی از نظر گوگل، بهترین و ارزشمندترین نوع لینکها هستند.
در این روش متداول، شما از وبسایتهایی که مرتبط با کسب و کار شما هستند، تقاضا میکنید که لینک وبسایت شما را درون سایت خود قرار دهند. کیفیت بالای محتوای شما تا حد بسیار زیادی در این امر تاثیرگذار است.
لینکهای Self-Created ، لینک هایی هستند که توسط شما در وبسایت دیگران ایجاد میشوند. این لینکها میتوانند بر روی قسمت دیدگاههای یک وبلاگ و یا پستهای فرومها ایجاد شوند. از نظر گوگل این نوع لینک بیلدینگ ارزشمند نیست، چرا که غالباً این نوع ساخت لینک، یکی از روشهای کلاه سیاه است، به این معنا که نویسنده سعی دارد محتوایی نامرتبط و بیارزش را به عنوان محتوایی مرتبط و ارزشمند به موتور جست و جو معرفی کند. به علاوه، در بسیاری موارد متخصصان سئوی کلاه سیاه، لینکهای مورد نیاز خود را خریداری میکنند. گوگل با معرفی آپدیت پنگوئن در سال 2012 این نوع لینکها را بیارزش میشمارد و حتی جرایمی برای آن در نظر گرفته است.
به منظور دریافتن ارزش لینکها باید با معیارهای ساخت و تجزیه و تحلیل لینک آشنا باشید.
قدرت دامنه یا Domain Authority، معیاری برای نشان دادن ارزش کل دامنه/سایت است که توسط Moz توسعه یافته است. امتیاز قدرت دامنه بین 0 تا 100 نمایش داده میشود. در این راستا فاکتورهای بسیاری از جمله میزان کیفیت محتوا، تعداد و کیفیت لینکهای خارجی، تعداد بازدید و میانگین مدت زمان استفادهی کاربران از سایت در نظر گرفته میشوند.
برخی مواقع، لازم است لینک سایت شما به یک صفحهی موجود در یک وبسایت، مانند یک لیست مرتبط، اضافه شود. پیش از این کار، باید قدرت صفحهی مورد نظر را ارزیابی کنید تا دریابید آیا گرفتن لینک از آن سایت ارزشمند است یا خیر. برای این منظور باید اعتبار صفحه ارزیابی شود. فاکتورهای ارزیابی اعتبار صفحه مشابه اعتبار دامنه است، با این تفاوت که تنها بر روی یک صفحه اعمال میشوند. به میزانی که اعتبار صفحه بیشتر باشد، برای سئو مفیدتر خواهد بود. میتوان از ابزار MozBar برای ارزیابی قدرت دامنه و قدرت صفحه استفاده کرد.
متن لینک (Anchor Text)، موضوع صفحهی لینک شده را به گوگل معرفی میکند. سعی کنید لینکهایی با متن یکسان نسازید و از کلمات کلیدی محتوا به عنوان متن لینک استفاده کنید. بهتر است بدانید به علت بهینهسازی بیش از حد لینکها توسط سئوکاران، متن لینک مانند گذشته بر سئو تاثیری ندارد.
شما همواره باید تعداد لینکهای ساخته شده را بررسی کنید. این موضوع در جهت آگاهی از میزان پیشرفت شما در زمینهی لینک بیلدینگ و همچنین مقایسه کردن وبسایت خود با وبسایتهای رقیب اهمیت دارد. با این حال، باید بدانید کیفیت لینکها از کمیت آنها ارزش بیشتری خواهد داشت. برای اندازهگیری تعداد و کیفیت لینکها میتوان از ابزار link Explorer استفاده کرد.
در نظر داشته باشید، تعداد دامنههایی که به سایت ما لینک دادهاند، از تعداد لینکها برای گوگل ارزشمندتر است. در واقع از دیدگاه گوگل هر سایت یا هر دامنه، یک رأی محسوب میشود و غالباً ایجاد چندین لینک در یک دامنه ارزش چندانی نخواهد داشت.
ساخت لینکهای با کیفیت در وبسایتهای مرتبط با کسب و کار، نه تنها برای رتبهبندی گوگل ارزشمند است، بلکه در افزایش ترافیک وبسایت و تعداد مشتریان نقش بسزایی دارد.
بهتر است جهت دسترسی بهتر کاربران، لینکهایی که در وبسایتهای دیگر ایجاد میکنیم، در بدنهی اصلی و یا در بالای صفحه قرار گیرند. معمولاً افراد کمتر به فوتر صفحات توجه میکنند. به علاوه، گوگل میتواند موقعیت لینکها را در صفحه شناسایی کند. غالباً لینکهای خریداری شده در سایدبار قرار میگیرند. بنابراین، از نظر گوگل لینکهایی که در فوتر و سایدبار قرار دارند، دارای ارزش کمتری هستند. همچنین اگر بیش از 50% از لینکها در سایدبار یا فوتر قرار داشته باشند، نشان میدهد در لینک بیلدینگ ضعیف عمل کردهاید.
برای آشنایی با روشهای لینک بیلدینگ میتوانید مقالهی بعدی را مطالعه کنید
منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان
لینک بیلدینگ به فرآیندی گفته میشود که از یک وبسایت به وبسایت خودتان، لینک دریافت میکنید. اگر تجارت و کسب و کار شما به اینترنت بستگی دارد، بدون شک به دانش ایجاد لینکهای با کیفیت نیاز خواهید داشت. دریافت لینکهای معتبر و با کیفیت، گامی بسیار مهم در بهینهسازی سایت شماست.
لینک بیلدینگ میتواند از نوع داخلی نیز باشد، به این مفهوم که صفحات مرتبط یک سایت را به یکدیگر لینک کند. به طور کلی، لینکهای خارجی و داخلی در یافتن صفحات جدید و همچنین رتبهبندی سایتها، به کمک موتورهای جست و جو میشتابند. هرچه محتوای سایت شما باکیفیتتر، لینک بیلدینگ داخلی قویتر و تعداد لینکها از سایتهای معتبر به سایت شما بیشتر باشد، رباتهای خزندهی گوگل محتوای بیشتری را بررسی کرده و به وبسایت شما در نتایج جست و جو، رتبهی بالاتری اختصاص خواهند داد. بالا رفتن رتبهی سایت شما از طریق لینک بیلدینگ امری زمانبر است، اما در دراز مدت نتایج شگفتانگیزی برای کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد. افزایش ترافیک وبسایت، برندسازی و برقراری ارتباط با وبلاگهای مرتبط با کسب و کار شما، از مزایای دریافت لینکهای معتبر است.
جذابیت و ارزش محتوای موجود در وبسایت شما باعث میشود که بدون نیاز به تلاش بسیار، وبسایتهای دیگر به وبسایت شما لینک دهند و یا افراد، مطالب شما را در شبکههای اجتماعی خود بازنشر کنند. لینکهای طبیعی از نظر گوگل، بهترین و ارزشمندترین نوع لینکها هستند.
در این روش متداول، شما از وبسایتهایی که مرتبط با کسب و کار شما هستند، تقاضا میکنید که لینک وبسایت شما را درون سایت خود قرار دهند. کیفیت بالای محتوای شما تا حد بسیار زیادی در این امر تاثیرگذار است.
لینکهای Self-Created ، لینک هایی هستند که توسط شما در وبسایت دیگران ایجاد میشوند. این لینکها میتوانند بر روی قسمت دیدگاههای یک وبلاگ و یا پستهای فرومها ایجاد شوند. از نظر گوگل این نوع لینک بیلدینگ ارزشمند نیست، چرا که غالباً این نوع ساخت لینک، یکی از روشهای کلاه سیاه است، به این معنا که نویسنده سعی دارد محتوایی نامرتبط و بیارزش را به عنوان محتوایی مرتبط و ارزشمند به موتور جست و جو معرفی کند. به علاوه، در بسیاری موارد متخصصان سئوی کلاه سیاه، لینکهای مورد نیاز خود را خریداری میکنند. گوگل با معرفی آپدیت پنگوئن در سال 2012 این نوع لینکها را بیارزش میشمارد و حتی جرایمی برای آن در نظر گرفته است.
به منظور دریافتن ارزش لینکها باید با معیارهای ساخت و تجزیه و تحلیل لینک آشنا باشید.
قدرت دامنه یا Domain Authority، معیاری برای نشان دادن ارزش کل دامنه/سایت است که توسط Moz توسعه یافته است. امتیاز قدرت دامنه بین 0 تا 100 نمایش داده میشود. در این راستا فاکتورهای بسیاری از جمله میزان کیفیت محتوا، تعداد و کیفیت لینکهای خارجی، تعداد بازدید و میانگین مدت زمان استفادهی کاربران از سایت در نظر گرفته میشوند.
برخی مواقع، لازم است لینک سایت شما به یک صفحهی موجود در یک وبسایت، مانند یک لیست مرتبط، اضافه شود. پیش از این کار، باید قدرت صفحهی مورد نظر را ارزیابی کنید تا دریابید آیا گرفتن لینک از آن سایت ارزشمند است یا خیر. برای این منظور باید اعتبار صفحه ارزیابی شود. فاکتورهای ارزیابی اعتبار صفحه مشابه اعتبار دامنه است، با این تفاوت که تنها بر روی یک صفحه اعمال میشوند. به میزانی که اعتبار صفحه بیشتر باشد، برای سئو مفیدتر خواهد بود. میتوان از ابزار MozBar برای ارزیابی قدرت دامنه و قدرت صفحه استفاده کرد.
متن لینک (Anchor Text)، موضوع صفحهی لینک شده را به گوگل معرفی میکند. سعی کنید لینکهایی با متن یکسان نسازید و از کلمات کلیدی محتوا به عنوان متن لینک استفاده کنید. بهتر است بدانید به علت بهینهسازی بیش از حد لینکها توسط سئوکاران، متن لینک مانند گذشته بر سئو تاثیری ندارد.
شما همواره باید تعداد لینکهای ساخته شده را بررسی کنید. این موضوع در جهت آگاهی از میزان پیشرفت شما در زمینهی لینک بیلدینگ و همچنین مقایسه کردن وبسایت خود با وبسایتهای رقیب اهمیت دارد. با این حال، باید بدانید کیفیت لینکها از کمیت آنها ارزش بیشتری خواهد داشت. برای اندازهگیری تعداد و کیفیت لینکها میتوان از ابزار link Explorer استفاده کرد.
در نظر داشته باشید، تعداد دامنههایی که به سایت ما لینک دادهاند، از تعداد لینکها برای گوگل ارزشمندتر است. در واقع از دیدگاه گوگل هر سایت یا هر دامنه، یک رأی محسوب میشود و غالباً ایجاد چندین لینک در یک دامنه ارزش چندانی نخواهد داشت.
ساخت لینکهای با کیفیت در وبسایتهای مرتبط با کسب و کار، نه تنها برای رتبهبندی گوگل ارزشمند است، بلکه در افزایش ترافیک وبسایت و تعداد مشتریان نقش بسزایی دارد.
بهتر است جهت دسترسی بهتر کاربران، لینکهایی که در وبسایتهای دیگر ایجاد میکنیم، در بدنهی اصلی و یا در بالای صفحه قرار گیرند. معمولاً افراد کمتر به فوتر صفحات توجه میکنند. به علاوه، گوگل میتواند موقعیت لینکها را در صفحه شناسایی کند. غالباً لینکهای خریداری شده در سایدبار قرار میگیرند. بنابراین، از نظر گوگل لینکهایی که در فوتر و سایدبار قرار دارند، دارای ارزش کمتری هستند. همچنین اگر بیش از 50% از لینکها در سایدبار یا فوتر قرار داشته باشند، نشان میدهد در لینک بیلدینگ ضعیف عمل کردهاید.
برای آشنایی با روشهای لینک بیلدینگ میتوانید مقالهی بعدی را مطالعه کنید
منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان
در مقالهی قبل با تعریف لینک بیلدینگ و معیارهای ساخت لینک آشنا شدید. لینک بیلدینگ خارجی به معنای دریافت لینک از یک وبسایت به وبسایت خودتان و لینک بیلدینگ داخلی، لینک کردن صفحات مرتبط وبسایت به یکدیگر میباشد. در این مقاله به روشهای لینک بیلدینگ اشاره خواهیم کرد.
اگر محتوای شما منسجم، جذاب و ارزشمند باشد، شانس بیشتری برای دریافت لینک از سوی مخاطبان خود خواهید داشت. محتوا میتواند در قالب مقالات مرتبط و پیوسته، اینفوگرافیک، اطلاعات آماری، اخبار و گزارش، آموزشهای گام به گام، گالری تصاویر و ویدیوها باشد. به علاوه اغلب کاربران، محتوای جذاب و مفید را در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته و احتمال وایرال شدن آن وجود دارد.
اگر یک نویسندهی معروف هستید و یا قادرید مقالات باکیفیت بنویسید، بسیاری از وبسایتهای مشهور حاضر به انتشار مقالهی شما به عنوان وبلاگ نویس مهمان هستند. با این کار، علاوه بر دریافت لینک، محتوایی باکیفیت تولید کردهاید که از نظر گوگل ارزشمند است. در حالت مهمان معکوس، شما از نویسندگان وبسایتهای معروف درخواست میکنید که برای وبلاگتان مقاله بنویسند. . از این طریق همزمان به یک محتوای مفید و لینک معتبر از آن وبسایت معروف دست خواهید یافت.
محتوایEgo-Bait ، با هدف برانگیختن احساسات مثبت درونی افراد تولید میشود. غالباً در این محتوا، از نام اینفلوئنسرها و برندها استفاده میشود. برای مثال، در یک حوزهی معیّن میتوانیم لیستی از مقالات شاخص افراد مشهور، فعالیتهای اینفلوئنسرها و یا برندهای موفق را تهیه کنیم، به صفحات آنان لینک دهیم و حتی تصویری از صفحهی وبسایت آنها را در مقاله قرار دهیم. با این کار، حس ارزشمند بودن را به افراد القا خواهیم کرد. در نتیجه، آنان تمایل بیشتری جهت به اشتراک گذاشتن لینک مطلب ما با مخاطبان خود خواهند داشت.
لینکهای خراب، لینکهایی هستند که به دلایلی قابل استفاده نیستند. از جمله این دلایل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
شما میتوانید جهت یافتن لینکهای خراب، از ابزار گوگل وب مستر استفاده کنید و لینکهای جدید را ریدایرکت نمایید. در صورت لزوم میتوانید محتوای جدیدی متناسب با لینک ایجاد کنید.
با انجام روشهای زیر، میتوانید بخشی از محتوای بدون لینک وبسایت خود را در سایتهای دیگر بیابید و از مدیر آن وبسایت لینک درخواست کنید.
گاهی افراد بدون لینک کردن نام برندتان، در مورد شما مطالبی مینویسند. به کمک ابزاری مانند Google Alerts میتوانید این نوع مطالب را یافته و با ارسال ایمیل از نویسنده بخواهید شما را لینک کند.
گاهی اوقات افراد از تصاویر موجود در محتوای شما بدون لینک دادن استفاده میکنند. میتوانید با استفاده از ابزار Google Image دریابید چه کسانی از تصویر شما استفاده کردهاند و سپس از طریق ایمیل از نویسنده درخواست کنید لینک سایت شما را به عنوان منبع اصلی عکس قرار دهد.
لینکهای داخلی، در واقع لینکهایی هستند که صفحات داخلی یک وبسایت را به هم متصل میکنند. لینکهای داخلی تاثیر بسزایی در سئوی وبسایت دارند. بیشتر سایتها یک صفحهی مرکزی دارند که دیگر صفحات به صورت شاخهای به آن متصل میشوند. رباتهای خزندهی گوگل به ترتیب لینکها را بررسی وایندکس میکنند. در صورتیکه صفحات داخلی یک سایت به هم لینک شده باشند، محتوای بیشتری از صفحات سایت توسط گوگل بررسی میشود.
به علاوه، وجود لینکهای داخلی در سایت باعث میشود سلسله مراتب محتوای سایت به راحتی توسط مخاطبان دیده شده و بتوانند به راحتی مطالب مرتبط را دنبال کنند. در نتیجه Bounce Rate کاهش پیدا کرده و کاربران از کسب اطلاعات جامع و مرتبط، رضایت بیشتری خواهند داشت. در راستای لینک بیلدینگ داخلی میتوان به مثالهای زیر اشاره کرد:
در صورتیکه لینک بیلدینگ و روند تولید محتوا با رویکردی هدفمند پیش رود، رفته رفته تاثیر شگرفی در سئو خواهد داشت. تیم حرفهای آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، در راستای ارائهی خدمات طراحی و توسعهی وبسایت، در سئو شما را یاری خواهد کرد.
منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان
کلمهlead در بازاریابی معادل خاصی ندارد اما از آن به عنوان مشتری راغب که در بحث قیف فروش هم اشاره کردیم، یاد میشود. Lead Generation شروع علاقه مشتری برای محصولات و خدماتی است که ارائه میکنیم. مشتری راغب ممکن است بهوسیله راههای مختلفی مثل بهینهسازی موتورهای جستجو و یا حتی تجربه مثبت دیگران، با ما آشنا شود.
مشتری از طریق کانالهای مختلفی با ما آشنا میشود و به ما علاقه پیدا میکند. با استفاده از استراتژیهایی که در ادامه آنها را معرفی میکنیم میتوانیم به فرآیند Lead Generation بپردازیم.
این استراتژیها عبارتند از:
در این استراتژی این ما هستیم که به دنبال مشتری، تقاضا و نیازهایش میرویم و تصمیم میگیریم چگونه و چه زمانی با او ارتباط برقرار کنیم؛ غالبا هم این ارتباط بدون اجازه مشتری اتفاق میافتد. برای مثال روند دسترسی به آدرس ایمیل یک سری از کاربرها و ارسال ایمیل به آنها، نمونه معمولی از این مدل است. Outbound نسبت به دیگر استراتژیهای Lead Generation قدیمیتر است، اما هنوز کارآیی خود را دارد. اگر یک شناخت خوب و کامل نسبت به همه فاکتورها مثل مخاطب، نیاز و انگیزههایش داشته باشیم، همچنان میتوانیم از نتیجههای فوقالعاده Outbound استفاده کنیم. از نمونههای کاربردی Outbound میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
تبلیغات کمک میکند تا در کوتاه مدت به تعداد زیادی از مخاطبان دست پیدا کنیم و تصمیم بگیریم کی، کجا و چه محتوایی به مخاطب ارائه بدهیم. فقط کافی است آن چیزی را که ارائه میدهیم دقیقا همان چیزی باشد که در تبلیغاتمان معرفی کردیم. برای رسیدن به اثربخشی نیاز به تبلیغات مداوم است هرچند که باعث افزایش هزینهها میشود. از انواع تبلیغات میتوان به تبلیغات ATL و BTL و TTL اشاره کرد.
ATL (Above the Line) مدلی از تبلیغات است که در سطح کلان انجام میشود، مقیاس گستردهای از مخاطبین را در نظر دارد و از رسانهها برای رساندن پیام برندها به بازار هدفشان استفاده میکند؛ رسانههایی مثل تلویزیون، بیلبورد، رادیو، روزنامه و … که مخاطب گستردهتری را پوشش میدهد. ATL مخاطب مشخصی را هدف قرار نمیدهد و به همین دلیل بازدهی بالایی به نسبت هزینههایی که تحمیل میکند ندارد.
BTL (Below the Line) در سطح کوچکتری فعالیت میکند، با مشتری ارتباط نسبتا مستقیمی برقرار میکند و و بازار هدف مشخصتری نسبت به ATL دارد. توجه BTL به سطح نیازها و ترجیحات فردی است. همچنین این امکان را میدهد تا سطح فروش و بازخوردها را اندازهگیری کنیم. BTL از سمپلینگ، کاتالوگ و بازاریابی مستقیم و … استفاده میکند. این مدل از تبلیغات برای معرفی محصولاتی که مخاطب نیاز دارد از نزدیک آن را ببیند و تجربه کند مناسب است. برای مثال Cold Emailing یکی از مواردی است که در BTL از آن استفاده میشود. Cold Emailing فرستادن ایمیلهای خودمانی و شخصی به مشتریهایی است که قبلا هیچ تماسی با آنها نداشتیم. البته که با ایمیلهایی که به صورت اسپم ارسال میشوند فرق دارد. از مزایای Cold Emailing میتوان به فراهم کردن بازار هدف جدید، افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI – Return On Investment) و امکان دستیابی به مدیران ارشد که معمولا در فضای وب حضور ندارند، اشاره کرد. از معایب این مدل، زمانبر بودن و نیاز به تکرار زیاد برای اثربخشی است.
) از هر دو استراتژی ATL و BTL استفاده میکند. این رویکرد به کسبوکارها کمک میکند تا مشتری را از جهات مختلفی درگیر کند. برای مثال مشتری هم میتواند در معرض تبلیغات تلویزیون باشد و هم در یک مرکز خرید با تبلیغات یک شرکت برای خودروی جدیدش مواجه بشود.
هر سه مدل/استراتژی بالا به ما کمک میکند تا از زوایای مختلف به فرآیند تبدیل مخاطبهایمان به Lead نگاه کنیم.
Inbound دقیقا مقابل Outbound است. اینبار نیازی نیست که ما دنبال مخاطب باشیم. تنها کافی است تا محتوا را تولید کنیم و بعد، این مخاطب است که به دنبال ما میآید. در Inbound این مشتری است که در مورد نوع و زمان تعامل تصمیم میگیرد. البته ما هم با این چالش روبهرو هستیم تا افراد را برای در اختیار گذاشتن اطلاعاتشان به صورت داوطلبانه، قانع کنیم. Inbound استراتژی مناسبی است برای نفوذ به موتورهای جستجو و رسانههای اجتماعی تا مخاطب را با محتوایمان ارتباط بدهد. هرچند زمانبر است اما این پتانسیل را دارد تا با هزینه کم به Lead های ما اضافه کند. از Inbound با عنوان Permission Marketing هم یاد میشود.
وبسایت اولین جایی است که افراد برای کسب آگاهی و شناخت نسبت به ما، به آن سر میزنند. هر قدر وبسایت ما کاربر پسندتر باشد و محتوای مناسبتری داشته باشد، به کاربر حس بهتری میدهد. وبسایت اولین چیزی است که باید روی آن تمرکز کنیم.
محتوا یکی از عناصری است که برای هدایت کاربران به صفحه فرود به آن نیاز داریم. معمولا هدف از تولید محتوا، فراهم کردن اطلاعات به دردبخور و رایگان است. تنوع محتوایی که میتوانیم تولید کنیم بسیار زیاد است؛ در قالب بلاگ، کیس استادی، کتاب الکترونیک، پادکست، ویدیو، وبینار و … . همچنین میتوانیم از CTA در ارائه محتوای موردن نظرمان استفاده کنیم. CTA یا Call to Action میتواند یک دکمه، عکس، لینک یا پیغام باشد، که مخاطب از طریق آن برای آگاهی بیشتر اقدام میکند. هر قدر محتوا برای مخاطب جذابتر باشد، احتمال اینکه به صفحه فرود برود بیشتر است.
با بهینهسازی موتورهای جستجو، میتوانیم مشتری بیشتری را به سمت قیف فروش هدایت کنیم. هرچند که نسبت به دیگر موارد زمان بیشتری صرف خود میکند اما اگر به درستی به آن بپردازیم، اثربخشی فوقالعادهای دارد.
رسانههای اجتماعی جز جدایی ناپذیر زندگی روزمره ما هستند. به وسیله این رسانهها میتوانیم روی Lead Generation تمرکز کنیم، با مشتری در ارتباط باشیم و آنها را به ماندن تشویق کنیم. همچنین از تاثیر رسانههای اجتماعی روی مدیریت بهبود رابطه مشتری (CRM) نباید غافل بود. از دیگر مزایای استفاده از رسانههای اجتماعی، هزینه کم و دسترسی آسان به آنها است.
Referralاز دو استراتژی Inbound و Outbound نشات میگیرد. نمونه کاربردی Referral، بازاریابی دهانبهدهان (Word of Mouth) است؛ به این صورت که مشتری بعد از تجربه محصولات و خدمات ما در مورد آن با دیگران صحبت میکند و پیشنهاد میدهد. از این طریق امکان تبدیل مخاطب به Lead وجود دارد. بازاریابی دهانبهدهان یکی از شیوههای موثر تبلیغات و همچنین کسب Lead است.
در نهایت اینکه از کدام استراتژی استفاده کنیم بسته به کسبوکاری است که انجام میدهیم اما آنچه مسلم است این است که استفاده از هر دو مدل با توجه به ویژگیهایی که دارند، میتوانند در ادامه مسیر به ما کمک کنند. چرا که هر مدل، کاستیهای مدل دیگر را میپوشاند.
منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان