-
اینفلوئنسر مارکتینگ
سهشنبه 17 مهر 1397 11:51
تبلیغات در ایران، رنگ و بوی تازهای به خود گرفته و روز به روز پیشرفت میکند. یکی از جدیدترین روشهای تبلیغات غیرمستقیم، اینفلوئنسر مارکتینگ است و متخصصان حوزههای بازاریابی، این روش را مشابه با بازاریابی دهانبهدهان میدانند؛ روشی که با هزینهای کمتر نسبت به سایر روشها، بهعنوان یکی از تأثیرگذارترین روشهای...
-
توسعه کسبوکار و ایجاد اعتماد از طریق بازاریابی محتوا
سهشنبه 17 مهر 1397 11:50
شرکتها و کسبوکارهای نوپا (بخصوص استارتاپها)، به دنبال کشف راهکارهای جدید برای ارائهی خدمات و محصولات خود هستند که یکی از مهمترین راهها برای رشد و دستیابی سریعتر به اهداف در کسبوکارهای آنلاین و جدید، طراحی و اجرای استراتژی بازاریابی محتوا است. رابرت لوئیس استیونسون در یکی از آثار خود این جمله را ذکر میکند که:...
-
نتایج شگفتانگیز دیجیتال مارکتینگ تنها در 8 مرحله (بخش دوم)
سهشنبه 17 مهر 1397 11:49
همانطور که در مطلب قبل گفتیم، 8 مرحله برای رسیدن به نتایجی شگفتانگیز در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. در این مطلب به بررسی ادامهی آنها میپردازیم. 4.اجرای کمپینهای جذاب بازاریابی دیجیتال اجرای کمپینهای مختلف میتواند به بهبود وضعیت فروش و افزایش جذابیت برند شما کمک کند. مشارکت مخاطبان بازارهدف، امری حیاتی است که...
-
لحظه اول حقیقت در بازاریابی و فروش
سهشنبه 17 مهر 1397 11:49
همان طور که در مطلب قبل اشاره شد ، همه ما برای محصولات و خدمات مختلف، با پرسوجو از اطرافیان و جستجو در اینترنت، با انواع محصولات یا خدمات آشنا میشویم؛ در هنگام جستجو، درگیر لحظه صفرم حقیقت هستیم. پس از جستجو و یافتن محصولات متعدد، حالا نوبت انتخاب از بین گزینههای موجود است. به طور حتم، زمانی که برای خرید به یک...
-
نتایج شگفتانگیز دیجیتال مارکتینگ تنها در 8 مرحله (بخش اول)
سهشنبه 17 مهر 1397 11:48
بسیاری از استارتاپها و کسبوکارهای نوپا، بودجهای کم و منابعی محدود به مبحث بازاریابی اختصاص میدهند. بههمین دلیل است که صاحبان کسبوکارها بهدنبال کانالهای بازاریابی مقرونبهصرفه و ارزان هستند. امروزه بازاریابی دیجیتال، ابزاری ارزان و موثر در ارتقاء کسبوکارها میباشد. استراتژیهای بازاریابی دیجیتال، باعث رشد...
-
بازاریابی پارتیزانی یا چریکی
سهشنبه 17 مهر 1397 11:47
امروزه مردم کمتر از گذشته از کمپینهای بازاریابی سنتی استقبال میکنند و کمتر تحت تأثیر پیامهای این کمپینها قرار میگیرند. بهاینترتیب، برای شرکتها حیاتی است تا خود را از طریق روشهای بازاریابی مدرن از سایرین متمایز نمایند. یکی از این روشها، استفاده از بازاریابی چریکی است؛ روشی که بسیار بهتر، خلاقانهتر و...
-
نقش وبسایت در رونق کسبوکارهای دیجیتال
سهشنبه 17 مهر 1397 11:46
حتما دقت کردهاید که امروز در دنیایی زندگی میکنیم که اگر چیزی را نشناسیم، اگر به دنبال چیزی هستیم، اگر سوالی داریم یا… اول به سراغ یک دانای کل به نام گوگل میرویم! قدرت این گوگل به حدی است که حتی نام آن به یک فعل مختص به خود تبدیل شده است و شاید در روز بارها این جمله را بشنویم: “گوگل کن!” پس امروز به طور قطع میتوان...
-
لحظه صفرم حقیقت در بازاریابی اینترنتی
سهشنبه 17 مهر 1397 11:45
لحظهی صفرم حقیقت میتواند همان لحظهای باشد که فرد در صف خرید منتظر ایستاده، یا درون اتوبوس انتظار میکشد تا به مقصد برسد، یا در حین راه رفتن یا دویدن، زمان شام خوردن یا نوشیدن یک فنجان قهوه یا قبل از خواب در تختخواب است. این لحظه، روزانه میلیونها بار و همزمان با سایر فعالیتهای زندگی شما رخداده و فرآیند...
-
اهمیت ایدهپردازی خلاقانه در تبلیغات
سهشنبه 17 مهر 1397 11:44
یک تبلیغ با ایدهپردازی خلاقانه، نظر شما را در هر جا به خود جلب میکند. این تبلیغ میتوانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات محیطی، تبلیغات مطبوعاتی یا تبلیغات دیجیتال باشند، به خصوص تبلیغات در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام. برندها و شرکتهای مختلف، بودجهی زیادی را برای سفارش تبلیغات به شرکتهای تبلیغاتی اختصاص...
-
کدام استراتژی کسبوکار مناسبتر است؟
سهشنبه 17 مهر 1397 11:44
هنگامیکه صحبت از استراتژیهای بازاریابی برای یک برند یا کسبوکار میشود، یکی از موضوعات مهم مورد بحث، این است که چه نوع استراتژی برای پاسخگویی به اهداف سازمانی کارآمد خواهد بود. در بازاریابی دیجیتال، ترافیک وبسایت و رسانههای اجتماعی از مهمترین اولویتهای موفقیت برای هر برندی هستند. بهینهسازی موتورهای جستوجو...
-
اتاق فکر و طوفان مغزی برای خلق یک ایده خلاقانه
سهشنبه 17 مهر 1397 11:43
آیا تابهحال از خود پرسیدهاید که چرا طوفان مغزی یا Brain Storming یک فرآیند اجتماعی است؟ چرا به یک گروه نیاز دارد؟ اتاق فکر، جایی برای تولد ایدههای تازه و پختهشدن آنها است. ایدهپردازی خلاقانه، یک فعالیت گروهی است که ذهن را به خلق ایدههای تازه وامیدارد. ذهن هر فرد، قابلیتهای مختلفی دارد و جنبههای مختلفی از...
-
ویژگی وبسایتهای کاربرپسند یا User Friendly چیست؟
سهشنبه 17 مهر 1397 11:42
در دنیای امروز، عموم مردم برای جستجو و آگاهی از یک محصول، از اینترنت استفاده میکنند. به همین خاطر، وبسایت، به اولین و مهمترین راه ارتباطی بین مشتری و برند تبدیل شدهاست. گاهی برندها و شرکتها، این نقش را نادیده میگیرند و توجهی به وبسایت خود نمیکنند. واقعیت این است که برند شما نیازمند وبسایتی با محتوای مناسب و...
-
وایرال مارکتینگ چیست؟
سهشنبه 17 مهر 1397 11:41
حتماً تا به حال کلمهی وایرال را شنیدهاید. وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی، یکی از روشهای بازاریابی است که در آن محتوا همانند ویروسها، با سرعت زیاد؛ هزاران و بلکه میلیونها بار تکثیر میشود. نکتهی مهم در مورد این روش بازاریابی این است که مخاطب نقش اصلی را در به اشتراکگذاری محتوای شما ایفا میکند. از دید مخاطب...
-
وفاداری مشتری
سهشنبه 17 مهر 1397 11:40
وفاداری مشتری، تمایل دوباره و دوباره برای خرید کالا و محصولاتی است که نتیجه تجربه خوب و در نهایت رضایت او باشد. بر اساس بررسیهای انجام شده، جذب مشتریهای جدید 5 تا 25 برابر از حفظ مشتریهای فعلی گرانتر است؛ بهعلاوه اینکه 2% تعامل بیشتر با مشتری فعلی، با کاهش 10 درصدی هزینهها برابری می کند. همچنین مشتریهای وفادار...
-
معرفی چند نمونه محتوای وایرال
سهشنبه 17 مهر 1397 11:39
وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی ، یکی از روشهای بازاریابی است که در آن محتوا همانند ویروسها، با سرعت زیاد؛ هزاران و بلکه میلیونها بار تکثیر میشود. نکتهی مهم در مورد این روش بازاریابی این است که مخاطب نقش اصلی را در به اشتراکگذاری محتوای شما ایفا میکند. انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی و سایتهایی مانند...
-
تفاوتها و شباهتهای مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت تجربه مشتری
سهشنبه 17 مهر 1397 11:38
مدیریت ارتباط با مشتری – Customer Relationship Management CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، مجموع استراتژیها و دستورالعملهایی است که از آنها برای مدیریت تعامل با مشتری، استفاده میشود. هدف، بالا بردن کیفیت تعامل و حفظ مشتری است. CRM به ما کمک میکند تا با مشتری در ارتباط باشیم، نیازهای او را حدس بزنیم و برای کسب رضایت...
-
قیف فروش
سهشنبه 17 مهر 1397 11:37
قیف فروش چیست؟ قیف فروش یا قیف درآمد، فرآیندی است که مشتریان را برای خرید محصولات و خدمات هدایت میکند. هر فروشی ابتدا با تعدادی از مشتریان بالقوه شروع میشود و با تعداد کوچکتری از مشتریان متعهد (خریدار) به پایان میرسد. این فرآیند از چند مرحله تشکیل میشود و بسته به مدل فروش، تغییر میکند. نتیجه این فرآیند تبدیل...
-
لینک بیلدینگ چیست؟
سهشنبه 17 مهر 1397 11:36
لینک بیلدینگ به فرآیندی گفته میشود که از یک وبسایت به وبسایت خودتان، لینک دریافت میکنید. اگر تجارت و کسب و کار شما به اینترنت بستگی دارد، بدون شک به دانش ایجاد لینکهای با کیفیت نیاز خواهید داشت. دریافت لینکهای معتبر و با کیفیت، گامی بسیار مهم در بهینهسازی سایت شماست. لینک بیلدینگ میتواند از نوع داخلی نیز...
-
لینک بیلدینگ چیست؟
سهشنبه 17 مهر 1397 11:36
لینک بیلدینگ به فرآیندی گفته میشود که از یک وبسایت به وبسایت خودتان، لینک دریافت میکنید. اگر تجارت و کسب و کار شما به اینترنت بستگی دارد، بدون شک به دانش ایجاد لینکهای با کیفیت نیاز خواهید داشت. دریافت لینکهای معتبر و با کیفیت، گامی بسیار مهم در بهینهسازی سایت شماست. لینک بیلدینگ میتواند از نوع داخلی نیز...
-
روشهای لینک بیلدینگ
سهشنبه 17 مهر 1397 11:34
در مقالهی قبل با تعریف لینک بیلدینگ و معیارهای ساخت لینک آشنا شدید. لینک بیلدینگ خارجی به معنای دریافت لینک از یک وبسایت به وبسایت خودتان و لینک بیلدینگ داخلی، لینک کردن صفحات مرتبط وبسایت به یکدیگر میباشد. در این مقاله به روشهای لینک بیلدینگ اشاره خواهیم کرد. لینک بیلدینگ خارجی اگر محتوای شما منسجم، جذاب و...
-
Lead Generation چیست؟
سهشنبه 17 مهر 1397 11:33
کلمهlead در بازاریابی معادل خاصی ندارد اما از آن به عنوان مشتری راغب که در بحث قیف فروش هم اشاره کردیم، یاد میشود. Lead Generation شروع علاقه مشتری برای محصولات و خدماتی است که ارائه میکنیم. مشتری راغب ممکن است بهوسیله راههای مختلفی مثل بهینهسازی موتورهای جستجو و یا حتی تجربه مثبت دیگران، با ما آشنا شود. چگونه...