با گذشت زمان، نحوهی سرچ یا جستجوی افراد در موتورهای جستجو بسیار تغییر کرده و از کلمات کلیدی مختصر و کوتاه به سمت عبارات مفهومی و طولانیتر تغییر شکل داده است. به همین نسبت موتورهای جستجو نیز نتایج جستجو را بسیار هوشمندانهتر، دقیقتر و متناسب با نیاز کاربر نمایش میدهند. کلمات کلیدی پرسشی یکی از پرکاربردترین عبارات جستجو در میان کاربران هستند، بهگونهای که طبق آمارهای منتشر شده، بیش از ۳.۵ میلیارد از عبارات جستجو شده در طول روز، کلمات کلیدی پرسشی هستند.
با توجه به اهمیت و کاربرد فراوان این کلیدواژهها، یکی از راههای استراتژیک جهت بهینهسازی موتورهای جستجو(SEO)، بهینهسازی وبسایت بر اساس کلمات کلیدی پرسشی است. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوهی پاسخ گوگل به عبارات آشنا کرده و به نکاتی دربارهی بهینهسازی وبسایت بر اساس این عبارات پرسشی اشاره کنیم.
در جستجوی معنایی یا جستجو به کمک عبارات کامل و مفهومی، موتورهای جستجو تلاش میکنند تا بهترین نتیجه را با دریافتن قصد، نیت یا هدف کاربر از جستجو، منطق پنهان شده در آن عبارت و ارتباط معنایی میان کلمات موجود در عبارت نمایش دهند. به روزرسانی الگوریتم Google Hummingbird در سال ۲۰۱۳، گوگل را به موتور جستجویی سریعتر و دقیقتر در رابطه با جستجوی معنایی تبدیل کردهاست.
امروزه گوگل را میتوان علاوه بر موتور جستجو، یک موتور پاسخگو نامید، چرا که علاوه بر استفاد از الگوریتم مخصوص، از قابلیتهای زیادی مانند هوش مصنوعی و جستجوی صوتی در حوزهی جستجوی عبارات معنایی بهرهمند است و آن را به یک همراه هوشمند و پرسرعت در جستجو تبدیل کرده است. در همین راستا فرصت مناسبی برای وبسایتهایی که حاوی اطلاعات ارزشمند و ساختاریافتهای هستند بهوجود آمده تا بتوانند رتبهی بالاتری در نتایج جستجو را از آن خود کنند. در ادامه به مهمترین نوع عبارات پرسشی که گوگل در Answer Box به آنها پاسخ میدهد اشاره خواهیم کرد:
افرادی که در جستجو از عبارات پرسشی مانند چه چیزی، چه کسی، چه زمان، کجا و … ، استفاده میکنند غالباً قصد دارند یک پاسخ مستقیم و نسبتاً کوتاه دریافت کنند. کوگل نیز در این حالت با استفاده از تکنولوژی جستجوی معنایی، قصد و نیت کاربر را به خوبی تشخیص میدهد. برای مثال، سوال “مخترع تلفن چه کسی است؟” را با نمایش کلمهی “الکساندر گراهام بل” در نتایج جستجو مشخص خواهد کرد.
برخی عبارات پرسشی نیازمند جوابهای نسبتاً کاملتری هستند. این عبارات اغلب با کلماتی مانند آیا، چرا و … شروع میشوند. برای مثال، پاسخ سوال “چرا زمینلرزه اتفاق میافتد؟” میتواند نسبتاً کوتاه، دربارهی حرکات پوستهی زمین در نتایج جستجو ظاهر شود.
هنگامی که قصد و نیت کاربر یادگیری مطلب یا فرآیندی خاص باشد، پاسخ این پرسشها به صورت فرآیندهای آموزشی مرحله به مرحله ظاهر میشوند. برای مثال، آشنایی با نحوهی پختن انواع غذا، در این دسته قرار میگیرد.
ابزار و روشهای بسیاری برای یافتن بهترین کلمات کلیدی جهت بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) وجود دارند. برای این کار باید با توجه به کلید واژههای اصلی خود، کلمات کلیدی پرسشی را یافته و سپس بر اساس معیارهایی مانند میزان جستجو، اهمیت آنها را تخمین بزنید.
برای افزایش رتبه صفحه بر اساس پرسشهای دارای پاسخ مستقیم موارد زیر را بهینه کنید:
برای افزایش رتبه صفحه بر اساس پرسشهای دارای پاسخ کوتاه لازم است موارد زیر را رعایت کنید:
برای افزایش رتبه صفحه بر اساس پرسشهای دارای پاسخ طولانی لازم است موارد زیر را رعایت کنید:
بهینهسازی کلمات کلیدی پرسشی، یکی از جدیدترین روشهایی است که میتواند در سال 2019 راهکاری موثر در بهینهسازی موتورهای جستجو باشد. آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، به کمک تیمهای طراحی و توسعه وبسایت و تولید محتوای خود، کسب و کار شما را در راستای بهینهسازی موتورهای جستجو یاری میکند.
در مقالهی قبل با تعریف ارزش ویژهی برند و همچنین شاخصهای ارزیابی ارزش ویژه برند بر اساس (مدلBAV (Brand Asset Valuator آشنا شدید. ارزش ویژهی یک برند، مجموعه عواملی است که باعث میشود یک برند در ذهن مشتری مثبت، متمایز و مطلوب جلوه کرده و به همان دلیل آن برند را به رقبا ترجیح دهد. ارزش ویژهی برند بر اساس مدل BAV با اندازهگیری 4 عامل تمایز، ارتباط، کیفیت ادراک شده و دانش سنجیده میشود. همچنین با دو مفهوم قدرت برند و رفعت برند آشنا شدید: ترکیب دو شاخص تمایز و میزان ارتباط، میزان “قدرت برند” یا Brand Strength را تعیین میکند که شاخص مهمی برای پیشبینی عملکرد آتی و پتانسیلهای رشد و ارزشآفرینی آن برند در آینده است. برآیند دو شاخص اعتبار برند و دانش مشتری از برند، رفعت برند یا Brand Stature را میسازد. رفعت برند، حاصل عملکرد گذشتهی برندینگ بوده و درجهی اعتبار، پذیرش، شهرت و وفاداری به برند را نشان میدهد.
اکنون در این مقاله به تحلیل مدل BAV میپردازیم.
بر اساس مدل BAV برای ارزیابی قدرت و رفعت برند باید اثرات شاخصهای تمایز و ارتباط، همچنین اعتبار و دانش بر یکدیگر بررسی شود.
در این بخش، هر دو شاخص قدرت و رفعت برند در کمترین میزان خود قرار دارند. معمولاً برندهای نوظهور و یا برندهای قدیمی و بدون فعالیت متمرکز در این قسمت قرار میگیرند. برندهایی که در این قسمت قرار دارند باید برای افزایش قدرت برند خود تلاش کنند تا به ربع دوم راه پیدا کنند.
برندها در ابتدای مسیر برای رشد خود با بالا بردن تمایز و میزان ارتباط، سعی در افزایش قدرت برند دارند. در این حالت ممکن است جهت افزایش آگاهی از برند و خلق ارزش برای مشتریان از نیچ مارکتینگ(Niche Marketing) استفاده کنند. برای این منظور، گروهی خاصی از مخاطبان را هدف قرار داده و بخش خاصی از بازار را متناسب با آنان انتخاب میکنند. این برندها مایلند استراتژی ثبات را در این جایگاه دنبال نمایند. اما برندهایی که بازار هدف گستردهای دارند، در حال شناسایی پتانسیلهای رشد خود برای ورود به بخش رهبری بازار بوده و در این راستا برای افزایش رفعت برند (Brand Stature) تلاش میکنند.
برندهایی که هم قدرت و هم رفعت بالایی دارند، رهبر بازار هستند. سودآوری و نرخ بازگشت سرمایه برای برندها در این قسمت بسیار بالا بوده و پتانسیل بالایی نیز برای رشد و پیشرفت در آینده دارند. آنها در تلاش اند با پیادهسازی مدیریت استراتژیک برند، جایگاه خود را در رهبری بازار حفظ کرده و ارتقاء دهند.
با وجود میزان رفعت بالا، شاخص تمایز در برندهای موجود این قسمت، در حال کاهش بوده و رفته رفته از جایگاه رهبری بازار خارج خواهند شد. برند ها در این شرایط میتوانند با تولید انبوه محصول فعلی، طیف گستردهای از بازار را از آن خود کنند. اگرچه این شرایط دوام چندانی نخواهد داشت.
برندهایی که قدرت کمتر و یا به عبارتی تمایز پایین و میزان ارتباط کمتری دارند، در این ناحیه قرار گرفتهاند. در این مرحله برندها بسیار آسیبپذیر هستند و با چالش از دست دادن مشتریان وفادار و مشتریان بالقوهی خود روبهرو خواهند بود. در صورتیکه برندها در این مرحله استراتژیهای لازم را برای بالا بردن تمایز و میزان ارتباط خود به کار نگیرند، با خطر جدی حذف از بازار رقابتی مواجه خواهند شد.
شما میتوانید با برآورد کردن میزان 4 شاخص تمایز، ارتباط، کیفیت ادراک شده و دانش و همبستگی میان آنها، قدرت برند و رفعت برند خود را سنجیده و با محاسبهی ارزش ویژهی برند بر اساس مدل BAV، جایگاه برند و سایر رقبا را بر اساس این مدل تحلیل کنید. سپس با توجه به نتیجهی این تحلیل، بهترین استراتژی را جهت ورود به به بخشهای تازهی بازار یا بهبود جایگاه برند انتخاب کرده و اجرا کنید. تیم حرفهای آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان همواره آمادهی ارائهی راهکارهای استراتژیک برندینگ به کسب و کار شماست.
ارزش ویژهی یک برند، مجموعه عواملی است که باعث میشود یک برند در ذهن مشتری مثبت، متمایز و مطلوب جلوه کرده و به همان دلیل آن برند را از میان دیگر برندهای موجود انتخاب کند.
ارزش ویژه برند، نه تنها بر دیدگاه، احساس و عملکرد مشتریان در ارتباط با برند تاثیرگذار است، بلکه در قیمت محصولات یا خدمات، سهم بازار و سود حاصل از برند، منعکس میشود. ارزش ویژه برند یکی از داراییهای مهم سازمان است که علاوه بر ارزش مادی، ارزش روانشناختی نیز دارد.
ارزش ویژه برند، ماحصل فعالیتهای مختلف بازاریابی و برندینگ انجام شده روی محصولات یا خدمات است. اگرچه اندازهگیری دقیق ارزش ویژه برند یا ارزش فعالیتهای بازاریابی ممکن نیست، اما مدلهایی به این منظور طراحی شده و در برندینگ کاربرد دارند. یکی از این مدلها، مدل ارزیاب دارایی برند یا BAV (Brand Asset Valuator) است. مدل BAV در اثر یکی از گستردهترین برنامههای تحقیقاتی در زمینهی برندینگ تدوین شده است. برای طراحی این مدل با بیش از صدهزار نفر به عنوان مشتری از ۳۲ کشور جهان مصاحبه شده و اطلاعات مربوط به سیزده هزار برند جمعآوری شده است. مدل BAV یک برند با جمعآوری دیدگاههای مشتریان آن برند، طبق 4 شاخص زیر معرفی میشود:
وجود یک ویژگی متمایز کننده در هر برند، عاملی جدانشدنی از آن بوده و در شروع برندینگ الزامی است. تمایز به ما نشان میدهد که برند تا چه میزان در ذهن افراد نسبت به دیگر رقبا متفاوت جلوه میکند؟ برای دانستن میزان تمایز برندتان، بهتر است با تحلیل بازخوردهای مشتریان دریابید در صورت لزوم تا چه حد برند شما را به یاد میآورند؟ آیا میان محصولات دیگر قادرند محصول شما را به سادگی تشخیص دهند؟ از نظر آنان چرا محصول یا خدمت شما متفاوت جلوه میکند؟
بر اساس نتایج به دست آمده از مدل BAV معمولا هرچه سابقهی یک برند افزایش مییابد، ویژگیهای متمایز کنندهی آن کاهش یافته و در واقع اثر تمایز کمرنگتر میشود. این در حالیست که عدم تمایز با رقبا میتواند به عنوان زنگ خطری برای بقا یا رشد آن برند باشد.
میزان ارتباط برند، به این معناست که برند شما تا چه میزان برای مشتریان مناسب است؟ آیا مشتریان مایلند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند؟ آیا این محصولات با ابعاد مختلف نیازهای مشتریان تطابق دارد؟ قیمتگذاری برند شما تا چه میزان با کیفیت محصولات و توانایی خرید مشتریان متناسب است؟ برای دریافتن میزان ارتباط برند میتوانید از مشتریان خود بپرسید تا چه حد مایلند مطابق با معیارهای خود از محصولات شما خریداری کنند؟
طبق مدل BAV میان تمایز برند با ارتباط آن همبستگی وجود داشته و ترکیب این دو میتواند تضمین کنندهی موفقیت یک برند باشد.
این عامل نشان میدهد یک برند تا چه میزان در ذهن مشتریان اعتبار و ارزش دارد و مشتری تا چه حد آن برند را باکیفیت میداند. به عبارتی دیگر، کیفیت و شهرت برند، دو عامل مهمی هستند که بر واکنش مشتریان نسبت به فعالیتهای برندسازی تاثیر میگذارند.
مدل BAV با نشان دادن فرصتهای موجود، راههای افزایش کیفیت ادراک شده را ردیابی کرده و به شما در مدیریت و جهتدهی ادراکات مشتریان کمک میکند.
میزان دانش مشتری به معنای میزان عمق آگاهی مشتری از برند، درک وی از هویت برند و به طور کلی آشنایی با برند و محصولات آن است. فعالیتهای استراتژیک برندینگ، امکان بهرهمند شدن از دانش صحیح را برای مشتریان فراهم میکنند. طبق مدل BAV، اگر یک برند متمایز بوده و با پرسونای مخاطب خود مرتبط باشد، میتواند احساس قویتری در مشتری نسبت به برند ایجاد کند و در نتیجه، شناخت و دانش صحیحی از برند به مشتری انتقال پیدا خواهد کرد.
ترکیب دو شاخص تمایز و میزان ارتباط، میزان “قدرت برند” یا Brand Strength را تعیین میکنند. قدرت برند، شاخص مهمی برای پیشبینی عملکرد، ارزش آتی و پتانسیلهای رشد آن برند در آینده است. داشتن یک ویژگی متمایز و مرتبط و به عبارتی دیگر، افزایش قدرت برند جهت بقا میان رقبا، یکی از چالشهای اصلی هر برند و شاخصی برای سنجش میزان موفقیت آن است.
ترکیب دو شاخص اعتبار ادراک شده برند و دانش مشتری از برند، رفعت برند یا Brand Stature را میسازد. رفعت برند، ماحصل عملکرد گذشتهی برندینگ است. رفعت برند بیانگر درجهی اعتبار، پذیرش، شهرت و وفاداری به برند در گذشته است.
تا کنون با شاخصهای مدل BAV آشنا شدید. جهت ارزیابی ارزش ویژهی برند بر اساس این 4 شاخص، در مقالهی بعدی با ما همراه باشید.
Artificial Intelligence, AI یا همان هوش مصنوعی پدیدهای نو ظهور است که در کنار آن از واژه “انقلاب” بسیار استفاده میشود. هوش مصنوعی یکی از ترندهایی است که قصد داریم در این بلاگ به آن بپردازیم. در ابتدا بهتر است به خاطر داشته باشیم که AI توانایی زیادی در اثرگذاری روی آژانسهای دیجیتال مارکتینگ دارد و به طور کلیتر میتواند ماهیت استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ را تحت تاثیر قرار بدهد.
گذر زمان، مزایای هوش مصنوعی را برای کسبوکارها پررنگتر میکند و به آنها این جرات را میدهد تا به دنبال آن بروند و فرصتهای جدیدتری را تجربه کنند. اگر به این موضوع علاقهمند بوده باشید حتما رد پای آن را در موضوعاتی چون Internet of Things (IOT) یا اینترنت اشیاء، کلان دادهها یا Big Data دیدهاید. با گذر از این موضوعات، حالا نوبت به دیجیتال مارکتینگ رسیده است. از تاثیرات AI در فضای دیجیتال مارکتینگ میتوانیم به انتخاب درست مخاطبان هدف، بهبود تجربه مشتری، افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و … اشاره کرد. در ادامه به صورت مفصلتر به مزایای استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ میپردازیم. Benefits
ایجاد یک تجربه خوب در مخاطب، کمک میکند تا مشتری را به بازگشت دوباره به سمت وبسایتتان ترغیب کنید؛ با این شرط که طراحی وبسایت برای هر فرد شخصیسازی شده باشد و همچنین استفاده از آن برای مخاطب آسانتر و به صورت کلی پروسه موتورهای جستجو نیز هوشمندانهتر باشد. در این مقطع AI کمک میکند تا رفتارها، تصمیمات و پرسونای مخاطب را پیشبینی کنید و فرآیند جستجوی مشتری در موتورهای جستجو را مدنظر قرار بدهید. این موارد، همگی کمک میکنند تا بتوانید تجربه بهتری را برای مشتریانتان رقم بزنید و در نهایت به کمک اطلاعات به دست آمده، در قبال مشکلاتی که ممکن است در آینده با آنها مواجه شوید آمادگی لازم را داشته باشید.
در دنیای دیجیتال، یکی از مهمترین فاکتورها برای مشتری دریافت یک عکسالعمل و پاسخ سریع و داشتن یک تجربه مثبت است. چت بات (Chat Bot) نرمافزاری است که به شما برای پاسخدهی سریعتر به مشتری کمک میکند و در نهایت تجربهای که او انتظارش را داشته، برایش فراهم میکند. یکی از قابلیتهای چت بات این است که میتوانند در لحظه به سوالات ساده مشتریان پاسخ بدهند، درخواستها را مورد بررسی قرار بدهند و آنها را برآورده کنند. کمکرسانی 24 ساعته از مزایای این چتباتها است. کاهش زمان انتظار مشتریان و افزایش رضایت کلی آنها، از دیگر مزایای چتباتها در هوش مصنوعی است.
یکی از برجستهترین مزایای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، جمعآوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به رفتار مشتریان از طریق اینترنت است. علاوهبر این، AI این قابلیت را دارد تا رفتار کاربران فعلی و همچنین کاربران جدید را به کمک سیستمهای مدیریت داده (Data Management Platforms) یا (DMP) پیشبینی کند. بررسی و پیشبینی رفتار مشتری در فضای اینترنت و پروفایلهای شخصی این امکان را میدهد تا بتوان مشتریان بالقوه را بهتر انتخاب کرد و مسیر راحتتری را برای ورود آنها به قیف فروش طی کرد.
دستیابی به مخاطبان درست با افزایش ارزش و اعتبار برندتان رابطه مستقیم دارد. در این وضعیت Data Mining به کمک شما میآید و این امکان را میدهد تا مخاطب هدفتان را به درستی شناسایی و بخشبندی کنید. علاوه بر این همانطور که در مورد قبل نیز اشاره کردیم، بررسی رفتار مشتری و تفسیر دادههای مربوط به او این امکان را ایجاد میکند تا مخاطب هدفمان را به درستی شناسایی و انتخاب کنیم. همراهی هوش مصنوعی با دیجیتال مارکتینگ نیز امکان دستیابی به مخاطب هدف مناسب را بر اساس علائق و مشخصههای دموگرافی مثل جنسیت، سن، تحصیلات، درآمد و … افزایش میدهد.
بهطور کلی میتوان گفت که بازاریابی فرآیندی مداوم و متغیر است که کسبوکارها بر آن میدارد تا برای بقا، نسبت به چالشهای پیشرو آمادگی بیشتری داشته باشند. هوش مصنوعی یا AI نیز روزانه در حال پیشرفت است اما با این حال به کارگیری آن در استراتژیها، به آژانسهای دیجیتال مارکتینگ کمک میکند تا بتوانند راحتتر از چالشهای پیش رو عبور کنند و تجربه بهتری را برای مشتریانشان به ارمغان بیاورند. همچنین تمام هدف هوش مصنوعی بهبود استراتژیهای بازاریابی دیجیتال است و تلاش میکند تا به بینش مخاطبان نسبت به کسبوکارها ارزش بدهد.
در دنیای کسبوکار کنونی، تبلیغات به حوزهای بدون مرز تبدیل شده است. امروزه تبلیغات و اطلاع رسانی پیرامون برندهای مختلف تنها به رسانههای اجتماعی و روشهای سنتی محدود نمیشود. بستهبندی محصول یکی از گزینههای پیش روی برندها برای پیشبرد اهداف و استراتژیهای بازاریابی است. در این بلاگ قصد داریم به بررسی نقش بستهبندی در پیشبرد استراتژیهای تبلیغاتی بپردازیم.
امروزه بستهبندی (Packaging) محصول صرفا برای حفاظت از آسیبدیدگی و حمل و نقل آسان تا رسیدن به مصرفکننده نهایی، صورت نمیپذیرد؛ بلکه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به کار گرفته میشوند. بستهبندیهایی با طراحی خلاقانه، منحصر به فرد و چشمنواز و در عین حال دوستدار محیطزیست، فروش محصول را به طور قابل توجهی افزایش میدهند. در ادبیات بازاریابی، از لحظه اول حقیقت به زمانی تعبیر میشود که مشتری، محصول مورد نظر خود را یافته و تصمیم به خرید میگیرد. بستهبندی و شکل ظاهری محصول، بیشترین اهمیت را در این لحظه ایفا مینماید. افراد با دیدن بستهبندیهای خلاقانه و جدید در حین بازدید از فروشگاه، ممکن است اقدام به خرید محصولاتی کنند که در لیست خریدشان نبوده یا قصد تهیهاش را نداشتهاند.
از آنجا که تقریبا 70 درصد از تصمیمات خرید در لحظه و محل خرید صورت میپذیرد، بستهبندی محصول عامل مهمی در تغییر تصمیم خریداران و میزان فروش محصولات میباشد. عواملی که میبایستی در طراحی بستهبندی محصولات مدنظر قرار بگیرند عبارتند از:
بستهبندیهای جذاب، جدید و منحصر به فرد، توجه مشتری را به خود جلب میکنند. به همین دلیل شناسایی پرسونای مخاطب و توجه به فاکتورهای زیبایی شناسی نقش موثری در طراحی بستهبندی دارد. جذب مشتریان جدید و ترغیب آنها به خرید محصول در عین حفظ مشتریان فعلی، برای تمامی بنگاههای کسبوکار حائز اهمیت است. به همین دلیل بستهبندیهای خلاقانه و جذاب، شرایط را برای افزایش مشتریان جدید، هموارتر میسازد.
بستهبندی محصول شما میبایستی با شرایط و ویژگیهای محصول و محیط کسبوکار شما کاملا متناسب و مرتبط باشد. از آنجا که بستهبندی، اولین مرجع شناسایی محصول است، میبایستی تمامی اطلاعات موردنیاز مشتری را در بر داشته باشد. تغییرات سریعی که درمحیط کسبوکار کنونی به دلیل تکنولوژی و بین المللی شدن رخ میدهد، میباید در بستهبندی محصولات شما نیز لحاظ گردد. به عبارت دیگر در حین انتخاب نوع محصول، وضعیت رقبا، قیمت، کیفیت، محیط جغرافیایی، مدت انقضا و ویژگیهای منحصر به فرد محصولتان را مدنظر قرار دهید. باز شدن آسان، حفظ تازگی محصول و حمل و نقل آسان از نکاتی هستند که در طراحی محصول مدنظر قرار داده میشوند.
بستهبندی میبایستی با هویت برند و استراتژیهای بازاریابی شما منطبق باشد. بدین صورت قادر خواهید بود به خریدار محصول، سایر محصولات و کالاهای برند خود را پیشنهاد داده و میزان فروش آنها را نیز افزایش دهید.در دنیای کسبوکارها، هر یک از برندها دارای شخصیت منحصر به فرد خود هستند. تصمیم به خرید یک محصول یا خدمت، وابستگی زیادی به نحوه برندسازی احساسی و جایگاه هر برند در ذهن مشتری دارد. در این میان بستهبندی محصول، ابزاری ساده و در دسترس است که با برقراری ارتباط قوی با مشتری در نقطه خرید، میتواند بر میزان فروش و نوع برندسازی تاثیرگذار باشد. آژانس تبلیغاتی مات با ارائه طیف وسیعی از خدمات تبلیغاتی، کسبوکار شما را در طراحی و اجرای استراتژیهای خلاقانه تبلیغاتی، تثبیت برند در ذهن مصرفکننده و سیستم یکپارچه بازاریابی، یاری میکند.
منبع: شرکت تبلیغاتی مات