چگونه فالوورهای‌ اینستاگرم‌مان را افزایش بدهیم؟

بدون ‌شک امروزه یکی از رسانه‌های اجتماعی جذاب و پرطرفدار، اینستاگرم است که در بازاریابی رسانه‌های/شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار کاربرد دارد. اینستاگرم به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس ‌ها و ویدیوها را با فالوورهایشان به اشتراک بگذارند. این ساده‌ترین کاری است که می‌توان با اپلیکیشن انجام داد اما مزیت اینستاگرام فراتر از از اشتراک‌گذاری عکس‌‌ها است.

کسب‌وکارهای زیادی این‌روزها با استفاده از اینستاگرم در حال رشد هستند. این رسانه اجتماعی تاثیر بسزایی روی افزایش آگاهی از برند دارد و کمک می‌کند تا با هزینه‌هایی کم‌تر از تبلیغات سنتی، کسب‌وکارمان را برای طیف گسترده‌تری از مخاطبان، تبلیغ کنیم. افزایش فالوور در اینستاگرام می‌تواند به صورت ارگانیک باشد. هرچند که به آسانی خرید فالوور نیست اما نتیجه‌ای که به دست می‌آید، ارزش زمان، تلاش و هزینه‌ای که صرف می‌کنیم را دارد.

در این بلاگ قصد داریم با هم راه‌های جذاب‌تر کردن پست‌ها، بالا بردن اینگیجمنت، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و در کل زیر و بم اینستاگرم را برای افزایش فالوور به صورت ارگانیک مرور کنیم:

1- مختصر و مفید خودمان را معرفی کنیم

برای جذب فالوور به صورت طبیعی، اول از همه نیاز داریم یک نام‌کاربری ساده و قابل تشخیص و یک عکس مناسب برای اکانت‌مان در نظر بگیریم و خودمان را برای شناخت بیشتر به مخاطبان بالقوه در قسمت “بیو” اینستاگرام به صورت مختصر و قابل فهم معرفی کنیم. بهتر است برای دسترسی آسان‌ به اطلاعات بیشتر، آدرس سایت‌مان را در قسمت بیو قرار بدهیم و البته اکانت‌مان را نیز از حالت خصوصی خارج کنیم.

2- برای انتشار پست‌ها استراتژی داشته باشیم

شاید بی‌اهمیت به نظر برسد اما واقعیت این است که برای انتشار پست‌های‌مان، نیازمند داشتن یک استراتژی هستیم، پس در ابتدا نیاز داریم یک تقویم مخصوص طراحی کنیم و ساعت و روز مشخصی را برای انتشار پست‌ها تعیین کنیم؛ برای مثال می‌توانیم یک روز در هفته را به معرفی اعضای گروه اختصاص بدهیم و یا داستان مربوط به یک برند را تعریف کنیم. داشتن استراتژی به ما در تولید محتوای منسجم‌تر کمک می‌کند.

3- محتوای جذاب و متفاوت تولید کنیم

محتوایی که تولید می‌کنیم باید جذاب و مطابق با علائق مخاطبان هدف باشد. مخاطب، روزانه با هزاران پست در اینستاگرام مواجه می‌شود و مطمئنا زمان‌اش را صرف پستی می‌کند که برای او جذاب باشد. خوشبختانه فرمت‌های مختلفی در اینستاگرام برای تولید محتوا وجود دارد. ویدیوهای 1 دقیقه‌ای، آلبوم‌های 10 عکسی و GIF.

4- در انتخاب کپشن‌ها دقت کنیم

تمرکز اینستاگرام بیشتر روی انتشار عکس و ویدیو است اما از تاثیر محتوایی که می‌توانیم در قالب کپشن تولید کنیم نباید غافل باشیم. کپشن‌های متناسب با پرسونای مخاطب، اینگیجمنت را افزایش می‌دهد. پرسش سوال از فالوورها از مواردی است که باعث بالا رفتن اینگیجمنت می‌شود. طبق نتایج به دست آمده ، استفاده از جمله “نظر بدهید” در کپشن روی فالوورها اثر می‌گذارد و ناخودآگاه آنها را نظر دادن وا می‌دارد.

5- از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنیم

اصلی‌ترین کاربرد هشتگ، گردآوری مطالب مرتبطی است که توسط اکانت‌های مختلف ارائه می‌شود و به مخاطب این امکان را می‌دهد تا با جستجوی یک هشتگ، به یک موضوع یکسان، از نگاه‌های متفاوت دست پیدا کند. علاوه بر این کمک می‌کند تا مخاطبان گسترده‌تری به مطالب ما دسترسی داشته باشند. برای انتخاب و استفاده از هشتگ‌های مرتبط، بهتر است بنچ مارک انجام بدهیم تا بدانیم رقبای‌مان از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند. بعد از جمع‌آوری فالوورهای بیشتر و شناخته‌تر شدن برندمان میان مخاطبان و رقبا، می‌توانیم از هشتگ‌های مخصوص به خودمان استفاده کنیم. هشتگ‌هایی با نام برند و شعار تبلیغاتی تا مخاطب با استفاده از آن‌ها، یکجا به مطالب ارائه شده دسترسی داشته باشد.

6- استوری، هایلایت، لایو و IGTV را فراموش نکنیم

مهم‌ترین نکته در استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ایجاد و حفظ تعامل با مخاطب است. استوری و لایو هر کدام کمک می‌کنند تا ارتباط نسبتا مستقیمی با مخاطب داشته باشیم. استوری برای انتشار عکس‌های به اصطلاح یک‌دفعه‌ای و کم کیفیت‌تر مناسب است. هایلات هم این امکان را می‌دهد تا بعد از گذشت 24 ساعت  استوری‌هایمان را ذخیره کنیم. لایو هم آپشن دیگری است که امکان برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مخاطب را فراهم می‌کند. IGTV هم گزینه‌ای است که تقریبا به تازگی معرفی شده است و این امکان را می‌دهد تا ویدیوهایی بیشتر از 1 دقیقه آپلود کنیم.

7- از مخاطبان‌مان قدردانی کنیم

در ابتدا، بهتر است روزانه تعدادی از عکس‌ها و ویدیوهای مخاطبان‌ را لایک کنیم. این کار کمک می‌کند تا تعدادی از فالوورهای‌مان را از این طریق به دست بیاوریم. بعد از افزایش نسبی فالوور، بابت همراهی مخاطبان‌مان از آنها تشکر کنیم. بد نیست برا پاسخ دادن به حمایت‌شان هر از گاهی مسابقات اینستاگرامی برگزار کنیم، قرعه‌کشی کنیم و به مناسبت‌های مختلف جایزه بدهیم. در این میان می‌توانیم شرایط مسابقه را فالو و لایک شدن توسط مخاطب قرار بدهیم.

8- از اینفلوئنسرها کمک بگیریم

در این راه می‌توانیم روی کمک اینفلوئنسرها حساب باز کنیم. تبلیغ کسب‌وکار ما توسط اینفلوئنسرها به شدت روی اعتماد و پذیرش افراد و در کل افزایش فالوور اثرگذار است. در کل بهتر است اینفلوئنسرها تجربه استفاده از محصول ما را داشته باشند.

باورهای غلط در مورد افزایش فالوور

خرید فالوور

یکی از راه‌های ساده و ابتدایی، خرید فالوور است. هرچند که این روش زمان و هزینه کم‌تری را صرف می‌کند اما روش مناسبی نیست و اصولا توصیه نمی‌شود؛ چرا که فالوور و لایک‌های فیک یا تقلبی، مزیتی برای اکانت ما محسوب نمی‌شوند. بهتر است افزایش فالوور به صورت ارگانیک و طبیعی صورت بگیرد. خرید فالوور به ظاهر مخاطبان را افزایش می‌دهد اما نه تنها باعث کاهش اینگیجمنت کلی می‌شود، بلکه به تصویر برندی که دلخواه‌تان است لطمه می‌زند.

استفاده از ربات‌ها

معمولا استفاده از ربات‌های اینستاگرام به ظاهر مفید است اما مثل خرید فالوور توصیه نمی‌شود. ربات اینستاگرام یک برنامه است که در قالب اکانت شما به دنبال اکانت‌هایی می‌گردد که ممکن است محتوای شما برایشان جذاب باشد و بعد با کامنت، فالو و لایک آن‌ها را به سمت شما می‌کشاند.

در نهایت با شاخص‌های ارزیابی عملکرد اینستاگرام، می‌توانیم میزان موفقیت‌مان را با استفاده از این رسانه اجتماعی اندازه‌گیری کنیم و دریابیم تا چه اندازه به اهداف‌مان نزدیک شده‌ایم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، به کمک بخش‌های استراتژی، خلاقیت و تولید محتوای متنی و تصویری تلاش می‌کند تا شما را در مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌تان یاری کند.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.